7 motive pentru care ar trebui să mănânci măsline

7 motive pentru care ar trebui să mănânci măsline

0 730
masline main

Le consumi ca atare, le pui în salate sau le folosești ca ingrediente în anumite preparate culinare…indiferent de preferințe, măslinele negre nu ar trebui să-ți lipsească din meniu. Nu este obligatoriu să le mănânci zilnic, este suficient doar de două sau trei ori pe săptămână. Motivul? Măslinele sunt o excelentă sursă de antioxidanți, grăsimi mononesaturate și fier care previn o mulțime de afecțiuni grave. Iată care sunt acestea!

Măslinele previn infarctul

Când radicalii liberi oxidează colesterolul, vasele de sânge sunt grav afectate, iar pe artere apar depuneri de grăsime ce pot cauza infarct. Antioxidanții care se regăsesc în măslinele negre împiedică oxidarea colesterolului și previn, astfel, bolile cardiovasculare. Este adevărat că măslinele conțin grăsmi, dar vorbim despre grăsimi bune, de tipul celor mononesaturate care duc la scăderea riscului de apariția a arterosclerozei și cresc nivelul colesterolului „bun”.

masline negre 1Te apără de cancer

Măslinele negre sunt o excelentă sursă de vitamina E, care are abilitatea de a neutraliza radicalii liberi în grăsimea corporală. Un aport crescut de vitamina E protejează toate procesele care se petrec la nivel celular. Atunci când unele dintre acestea, cum ar fi producția de energie mitocondrială, nu sunt bine protejate, radicalii liberi produși pot provoca oxidarea, pot deteriora mitocondriile celulare și pot împiedica celulele să producă suficientă energie pentru a-și satisface nevoile. Dacă ADN-ul unei celule este deteriorat, aceasta poate prezenta mutații devenind canceroasă. Studiile au arătat că o dietă suplimentată cu ulei de măsline conduce la un risc mai scăzut de cancer de colon, aproape la fel de scăzut ca un regim alimentar bogat în ulei de pește.

Cum le consumi în siguranță

Mânâncă la micul dejun, alături de alte alimente, 5,6 măsline. Nu mai mult, pentru că sunt foarte sărate, iar sarea în exces nu este recomandată.

Dacă la micul dejun mănânci măsline alături de brânzeturi, acestea din urmă nu trebuie să fie sărate.

Dacă vrei să adaugi măsline în salată, nu mai pune și sare. Sau, pune foarte, foarte puțină.

Pentru a nu consuma foarte multă sare, poți cumpăra măsline nesărate, ambalate la conservă, în ulei.

Protejează pielea

Măslinele negre sunt bogate în acizi grași și antioxidanți care hrănesc, hidratează și protejează sănătatea pielii și a părului. Vitamina E este unul dintre cei mai importanți antioxidanți care apără pielea de efectul nociv al razelor ultraviolete și, în acest fel, previne îmbătrânirea prematură dar și apariția melanomului. Uleiul de măsline poate fi folosit cu succes în tratamentele cosmetice și de înfrumusețare. Nu trebuie decât să te demachiezi, să te speli bine pe față și să aplici câteva picături de ulei de măsline pe zonele afectate de pete, iritații, roșeață sau acnee. Așteaptă 15 minute să-și facă efectul, iar apoi clătește cu apă călduță.

masline negre 2Menține sănătatea oaselor   

Măslinele negre au puternice efecte anti-inflamatorii, iar acest lucru se datorează ingredientelor „minune” pe care le conțin: vitamina E, grăsimile mononesaturate și polifelonii. În acest fel organismul este protejat împotriva apariției astmului, artritei reumatoide și osteoartritei.

Ajută sistemul digestiv

Consumul vitaminei E și al acizilor grași mononesaturați care se regăsesc în măslinele negre este asociat cu un risc foarte scăzut de apariție a cancerului de colon declanșat de prezența radicalilor liberi. Măslinele și uleiul de măsline ajută, de asemenea, la tratarea dar și prevenirea gastritei și a ulcerului gastric. Mai mult, uleiul de măsline activează secreția bilei și a hormonilor pancreatici. O ceașcă de măsline negre conține 17% din cantitatea zilnică de fibre necesare organismului. Fibrele sunt esențiale pentru activitatea tractului digestiv, prevenind constipația.

O sursă excelentă de fier

Măslinele negre reprezintă o sursă bogată de fier, un element esențial care protejează organismul împotriva anemiei. Capacitatea celulelor roșii din sânge de a transporta oxigenul prin corp se datorează tot prezenței fierului. Dacă, dimpotrivă, suferim de o deficiență de fier, atunci organele și țesuturile nu primesc suficient oxigen, iar noi ne simțim slăbiți și vom avea un sistem imunitar vulnerabil. De asemenea, fierul joacă un rol important și în producția de energie a organismului.

mic dejun maslineProtejează sănătatea ochilor

O ceașcă de măsline conține 10% din necesarul zilnic de vitamina A de care organismul nostru are nevoie. Vitamina A este esențială pentru menținerea sănătății ochilor, crescând acuitatea vizuală pe timp de noapte. De asemenea, vitamina A previne apariția cataractei, a glaucomului și a altor afecțiuni ce apar odată cu înaintarea în vârstă.

Cum elimini sarea din măsline

Ține măslinele timp de 48 de ore în apă rece. Apa se schimbă o dată la 8 ore. Apoi, scoate măslinele din apă, mai clătește-le încă o dată sub jet rece și pune-le într-un borcan. Adaugă peste ele ulei de măsline, cât să le acopere, închide bine capacul și depozitează totul la frigider.

COMENTARII

Lasă un răspuns