8 lucruri pe care trebuie să le eviţi la interviul de angajare

8 lucruri pe care trebuie să le eviţi la interviul de angajare

0 876

Îţi doreşti de mult timp să obţii un anumit post şi în sfârşit a sosit momentul să demonstrezi că îl meriţi. El se află la un interviu distanţă de tine şi totul depinde de modul în care vor decurge lucrurile în timpul acestei întâlniri. Mimi îţi spune care sunt lucrurile pe care trebuie să le eviţi la interviul de angajare ca să obţii jobul mult visat. Ascult-o pe Mimi! 


Ai citit multe cărţi despre cele mai frecvente întrebări, cele mai bune răspunsuri şi cele mai întâlnite situaţii din cadrul unui interviu şi crezi că te vei descurca excelent. Ţine însă cont de faptul că, cartea ta de vizită nu sunt doar Cv-ul, răspunsurile la întrebări sau ţinuta. Totul vorbeşte despre tine, inclusiv gesturile pe care le faci. Iată 8 lucruri pe care este indicat să le eviţi la un interviu.

Poziţia neadecvata

Nu te legăna pe scaun şi adoptă o poziţie decentă. Chiar dacă ai tendinţa să stai aplecată sau să dai scaunul cât mai mult pe spate, gândeşte-te că este important să ai o ţinută decentă şi că în fond aceasta este o formă de respect faţă de interlocutorul tău. Indiferent cât de bune vor fi răspunsurile tale, punctajul tău va scădea la capitolul atitudine comportamentală.

Telefonul deschis

Atunci când eşti într-o şedinţă sau mergi la teatru sau la film îţi închizi telefonul. Fă acest lucru şi în cazul unui interviu. Vei dovedi respect, educaţie şi eviţi situaţia de a fi sunată. În cazul în care ai uitat să îţi închizi telefonul şi ai ghinionul să fii căutată chiar în timpul întâlnirii, cere-ţi scuze pentru incident şi fă în aşa fel încât discuţia să continue în mod firesc ulterior. Indiferent ce ar fi şi cine ar fi persoana care te-a sunat, nu răspunde la telefon! Aceasta este una dintre cele mai mari greşeli pe care le poţi face în cadrul unui interviu.

Nu te scărpina

Este un pic dificil să te abţii atunci când simţi această necesitate. Dacă este musai să te scarpini, fă-o în mod delicat şi cât mai discret cu putinţă. Scărpinatul după ceafă este stric interzis pentru că adesea este considerat un indiciu al nesiguranţei sau al lipsei de încredere în forţele proprii. Deşi scărpinatul este neelegant mai ai un motiv în plus să îl eviţi: indică o stare de stres, potrivit specialiştilor.

Nu întrerupe interlocutorul

Pe lângă faptul că este un act de nepoliteţe, dovedeşti că nu ai răbdare să asculţi. Ţine-ţi minte ideea până când celălalt o finalizează pe a lui şi vorbeşte când îţi vine rândul. Afişează mereu o atitudine interesată, indiferent despre ce ar fi vorba în momentul respectiv. Chiar dacă pe moment nu găseşti deloc interesant ceea ce îţi spune angajatorul, aminteşte-ţi în ce scop te afli în biroul său.

Privirea rătăcită

Indiferent cât de greu ţi-ar fi, priveşte-ţi interlocutorul în ochi şi nu coborî privirea. Astfel îi arăţi că eşti interesată de ce spune şi că ai încredere în tine. O privire rătăcită va indica faptul că eşti o persoană indecisă, lipsită de spontaneitate sau care nu se poate concentra. Dacă priveşti în gol, angajatorul poate interpreta că nu eşti sigură pe tine şi cauţi răspunsurile în amintiri. De altfel, privirea este prima legătură fizică pe care o stabileşti cu interlocutorul tău. Evitându-i privirea, acesta poate deduce că eviţi să creezi o legătură directă cu el.

Joaca cu un obiect

Nu agita un creion în mână şi nu mototoli o bucată de hârtie. Aceste gesturi sunt un semn de stres interior şi o modalitate de a elimina acest stres. Dacă faci acest lucru rişti să îţi enervezi interlocutorul. Pentru a evita să faci ceva cu mâinile, ţine-le fie pe masă, fie una peste alta sau cu degetele încrucişate. Dacă le menţii într-o poziţie fixă, nu te vor trăda. În orice caz evită să te joci cu ele sau cu degetele.

Pumnii strânşi şi braţele încrucişate

Această poziţie nu este adecvată pentru a fi adoptată în faţa unui angajator deoarece este un semn de enervare. Ea poate fi interpretată şi ca o formă de apărare împotriva agresiunii celuilalt. Să-ţi protejezi integritatea fizică este primul semn de apărare.

Mâna fără fermitate

Este vorba de modalitatea în care strângi mâna angajatorului în momentul în care ţi-o oferă, adică la începutul şi la sfârşitul întâlnirii. Dacă nu îi strângi mâna în mod ferm şi hotărât, interlocutorul va crede că nu eşti o persoană sigură pe sine. Acest salut este cea de-a doua legătură, după privire, pe care o stabileşti cu angajatorul şi poate reprezenta luarea unui angajament. Dacă nu strângi mâna în mod ferm, comunici că nu vrei să îţi iei un angajament. Optează pentru o strângere de mână naturală, nici prea fermă dar nici prea slabă.

COMENTARII

Lasă un răspuns