8 reguli pentru detoxifierea organismului în această primăvară

8 reguli pentru detoxifierea organismului în această primăvară

De sărbători ne-am bucurat de mese copioase, am mâncat multe grăsimi, prăjeli, multă carne, produse alimentare nesănătoase, mezeluri și, evident, multe dulciuri. Cu bună știință ne-am bombardat organismul cu toxine, chimicale și E-uri periculoase. Nu e de mirare că ne-am îngrășat, că avem probleme digestive, suntem mereu obosite, anxioase, că ne doare capul și avem un sistem imunitar mai scăzut. Dacă ții la sănătatea ta, este momentul să începi o cură de detoxifiere a organismului.

De fiecare dată după sărbătorile de iarnă mă simt vinovată pentru toate excesele culinare pe care le-am făcut. Însă e greu să te abții de la mâncare când masa este plină cu bunătăți. Așa gândim cu toții când ne aflăm în fața sarmalelor aburinde, a fripturilor aromate și a cozonacilor pufoși. Însă, crezi sau nu, în aceste zile corpul tău devine un mare coș de gunoi în care arunci cu bună știință toxine, chimicale, E-uri, grăsimi nesănătoase, cantități industriale de zahăr și, de ce să nu recunoaștem, și alcool. Acum, că ne apropiem cu pași repezi de primăvară, este momentul să spunem Stop, să renunțăm la alimentele nocive și stilul e viață sedentar și să ne detoxifiem și revigorăm organismul. Vom elimina toxinele, vom da jos câteva kilograme și vom duce o viață sănătoasă. Dacă ai în plan acest lucru, nu mai sta pe gânduri și hai la treabă! Nu e greu, nu e nici foarte ușor. Însă, dacă vei urma sfaturile de mai jos totul ți se va părea floare la ureche.

prajeli1. Renunță la grăsimi şi prăjeli!

În perioada sărbătorilor de iarnă ţi-ai bombardat organismul cu grăsimi de origine animală şi prăjeli. Să nu uităm că de Crăciun te-ai înfruptat din toate: ţi-au făcut cu ochiul sarmalele, fripturile, mezelurile, salata beuf, toba, cârnaţii dar şi dulciurile. Acum este momentul să te fereşti de astfel de tentaţii culinare şi să ai o dietă bazată pe cât mai multe fructe şi legume proaspete. Încearcă să mănânci salate, iaurturi slabe, chefir, peşte, cereale integrale. Pentru a furniza organismului proteinele de care nevoie, consumă ciuperci, fasole, mazăre şi linte. Dacă nu poți renunța definitiv la carne, încearcă piept de pui la grătar, carne de vită și pește.

sucuri proaspete2. Înlocuieşte sucurile acidulate cu cele proaspete

Renunţă la sucurile acidulate şi bea doar sucuri naturale, pe care să le prepari chiar la tine acasă. În acest fel, vei evita să consumi produse care conţin arome artificiale, coloranţi şi îndulcitori. Dacă nu ai un storcător de fructe, ar fi bine să dai o raită prin magazine şi să cumperi unul. Îl poţi alege dintre cele de aici şi te poţi folosi de el pe tot parcursul anului. Şi să nu ai impresia că acest aparat este doar un moft! Dimpotrivă! Te va ajuta să furnizezi organismului toate mineralele, vitaminele şi nutrienţii de care are nevoie pentru a funcţiona corect. Fie vară, fie iarnă te poţi bucura de limonade răcoroase şi freshuri din portocale, grapefruit, mere, pere, caise sau piersici.

hamburger3. Evită alimentele semipreparate

S-au dus zilele când mergeai la fast food şi te îndopai cu hamburgeri, cartofi prăjiţi, sosuri, aripioare picante şi îngheţată! Acum ar trebui să faci o pauză şi să excluzi din meniu alimentele semipreparate sau procesate. Nu mai cumpăra alimente congelate, senvişuri ambalate, plăcintă pe care doar trebuie s-o bagi la cuptor, pizza, hamburgeri, sosuri, cartofi aproape gata făcuţi, orez instant etc. Evită, de asemenea, alimentele procesate care conţin, de multe ori, o cantitate uriaşă de E-uri, arome, coloranţi şi îndulcitori artificiali.

paine prajita4. Consumă pâine prăjită, piureuri de legume şi supe cremă

Dacă nu poţi renunţa la pâine, încearcă, pentru o perioadă, să mănânci pâine prăjită. Dacă nu-ţi place să ronţăi legume proaspete, cu singuranţă îţi vor plăcea preparate sub formă de piure sau supele cremă. Ceaiurile, de asemenea, te vor ajuta în procesul de detoxifiere a organismului. Însă, pentru a te bucura de toate vitaminele pe care le conţin aceste alimente, va trebui să ai o bucătărie utilată cu anumite produse electrocasnice. Îţi va trebui în prăjitor de pâine, un blender, un mixer, un aparat de gătit la aburi, un grill electric, poate chiar o maşină de tocat sau un robot de bucătărie. Noi am găsit pe acest site câteva dintre produsele obligatorii în orice bucătărie care se respectă şi care te vor ajuta să prepari mese cât mai sănătoase.

pahar cu apa5. Nu uita să bei  apă!

Apa este esenţială în procesul de detoxifiere a organismului şi ar trebui s-o bei foarte des. Motivul? Apa te va ajuta să elimini toxinele acumulate şi să-ţi resetezi metabolismul. Însă, beneficiile consumului de apă sunt foarte multe. Acest lichid este vital pentru buna funcţionare a organismului, te ajută să slăbeşti, să ai o digestie mult mai bună şi îţi întăreşte sistemul imunitar. Recomandat este să consumi apă plată cu lămâie în cantităţi variabile, în funcţie de înălţimea şi greutatea pe care le ai. De exemplu, un bărbat care cântăreşte 80 de kilograme va putea bea mult mai multă apă decât o femeie care are 50 de kilograme. Bea cât mai des, de fiecare dată când îţi aduci aminte. Pentru asta ar trebui să ai în permanenţă o sticlă la tine. Nu trebuie să consumi o cantitate mare dintr-o dată. Dimpotrivă. Bea câte puţin, cu înghiţituri mici. Fă-ţi un obicei din asta.

femeie sport6. Fă sport şi mişcare

Toxinele sunt eliminate din organism inclusiv prin transpiraţie. Astfel că sportul, mişcarea şi exerciţiile fizice sunt activităţi obligatorii în cura ta de detoxifiere. Mergi mai des pe jos, urcă scările în loc să iei liftul, fă-ţi un abonament la sală, la înot sau ieşi seara să alergi puţin în jurul blocului. Exerciţii fizice poţi face şi acasă. Pentru asta îţi poţi cumpăra o bicicletă de fitness sau o bandă de alergat. Încearcă să duci o viaţă cât mai activă! Nu în ultimul rând, recomandat este să mergi la saună. Expus temperaturilor mai ridicate, corpul nostru ajunge el însuşi la o temperatură cu câteva grade mai mare, iar hipertermia ucide bacteriile, viruşii şi paraziţii din sânge, stimulând procesul de transpiraţie. Prin transpiraţie, depozitele de grăsime, unde se regăsesc cele mai multe dintre toxine, se topesc. Pe lângă faptul că sauna te ajută în procesul de curăţare internă a organismului, reuşeşti să slăbeşti sănătos, îţi îmbunătăţeşti circulaţia sângelui şi te eliberezi de stres.

femeie dulciuri7. Ia o pauză de la dulciuri

E cam greu, dar nu imposibil. Pofta de dulce poate fi învinsă, dacă respecţi câteva reguli şi apelezi la câteva trucuri. Pentru început, încearcă să reduci cantitatea de dulciuri pe care o consumi zilnic, în aşa fel încât şocul să nu fie unul foarte mare. Apoi, înlocuieşte ciocolata, biscuiţii, prăjiturile sau bomboanele cu fructe dulci: banane, pere, struguri. Poţi lua câte o linguriţă de miere, dar nu mai mult deoarece este foarte calorică şi îngraşă. Înlocuieşte zahărul alb cu zahăr brut. Atenţie! Zahărul brun este zahăr alb colorat cu caramel, deci nu e recomandat! Nu în ultimul rând, poţi mânca între mese fructe deshidratate, dar fereşte-te de cele confiate deoarece sunt pline de zaharuri.

femeie care mananca carne8. Renunţă pentru o perioadă la carne

În perioada sărbătorilor dar şi pe tot parcursul sezonului rece ai consumat în exces carne, mai ales carne de porc. Recunoaşte, te-ai delectat cu sarmale, fripturi, cârnaţi, tobă, caltaboş şi alte mezeluri. Este momentul să faci o pauză şi să-ţi iei proteinele din lactate, ouă şi legume. Însă, ca o excepţie de la regulă, poţi consuma peşte, chiar este recomandat deoarece conţine acizi graşi benefici sănătăţii.

COMENTARII

Lasă un răspuns