Ai colesterolul mărit? Uite ce alimente să consumi!

Ai colesterolul mărit? Uite ce alimente să consumi!

0 1619
legume si fructe

În perioada Sărbătorilor de iarnă, alimentele grase şi prăjelile pe care le-ai consumat au contribuit din plin la creşterea colesterolului, iar acest lucru este periculos pentru sănătate. Pentru ca nivelul colesterolului să scadă, ar trebui să faci o cură de detoxifiere a organismului şi să consumi, cu precădere, anumite alimente. Iată care sunt acestea!

Colesterolul este o substanţă grasă produsă de ficat, substanţă care ajută sistemul digestiv şi contribuie la formarea membranelor celulare, a unor hormoni sau a vitaminei D. Când nivelul acestuia creşte, surplusul se depune pe pereţii arterelor şi împiedică buna circulaţia a sângelui. În timp, poate apărea ateroscleroza – întărirea şi înfundarea (blocarea) arterelor – care duce la afecţiuni cardiace printre care infarctul miocardic. Dacă în urma analizelor efectuate medicul îţi spune că ai colesterolul mărit, ar trebui să iei imediat măsuri! Pe lângă tratamentul prescris, este recomandat să consumi şi următoarele alimente:

ovaz cefacemimi.ro1. Ovăz

Pentru scăderea nivelului de colesterol „rău” din sânge, ar trebui să-ţi schimbi meniul de la micul dejun. În loc să mănânci grăsimi şi prăjeli, optează pentru ovăz şi cereale integrale. Studiile efectuate au demonstrat faptul că un consum de ovăz timp de 6 săptămâni duce la o scădere a colesterolului cu până la 5,3%. Motivul? Ovăzul conţine betaglucan, o substanţă care absoarbe colesterolul din sânge ca un burete.

vin rosu cefacemimi.ro2. Vin roşu

Specialiştii ne dau încă un motiv în plus să consumăm vin roşu. Se pare că strugurii Tempranillo, bogaţi în fibre alimentare, folosiţi la fabricarea vinului Rioja, ajută la scăderea nivelului de colesterol din sânge. Cercetătorii de la departamentul de boli metabolice şi de nutriţie din cadrul Universităţii Complutense din Madrid au descoperit că nivelul colesterolului scade cu până la 9% în cazul persoanelor care consumă vin fabricat din acest soi de struguri.

somon cefacemimi.ro3. Somon şi peşte gras

Cunoaştem cu toţii efectele benefice ale acizilor graşi Omega 3, care se regăsesc în somon, sardine şi hering. Iar dacă nu ştiai, află că aceste grăsmi bune previn bolile cardiovasculare, demenţa dar şi alte afecţiuni grave de care poţi suferi. S-a demonstrat ştiinţific faptul că acizii graşi Omega 3 reduc nivelul colesterolului rău. Iar dacă sunt consumate frecvent, acesta poate scădea chiar şi cu până la 4%.

nuci cefacemimi.ro4. Nuci şi oleaginoase

Dacă îţi place să ronţăi între mese, poţi alege cu încredere nucile, migdalele, semniţele şi, în general, oleaginoasele. Acestea alimente reduc semnificativ nivelul colesteriolului rău din sânge. Atenţie, însă! Nucile sunt benefice pentru sănătatea inimii, dar conţin foarte multe calorii. Deci, ar trebui consumate cu moderaţie. Le poţi adăuga în iaurt simplu, penru o gustare delicioasă la micul dejun sau le poţi consuma între mese, în locul cipsurilor, biscuiţilor şi altor ronţăieli nesănătoase.

ceai verde cefacemimi.ro5. Ceai

Ceaiul verde conţine o cantitate foaret mare de antioxidanţi care luptă împotriva radicalilor liberi şi, astfel, împotriva unor afecţiuni grave, printre care şi cancer. Ceaiul scade însă şi nivelul de colesterol rău care se regăselşte în sânge. În acest fel, scade riscul apariţiei bolilor de inimă. Recomandat este să consumăm zilnic ceai verde. Iar dacă nu-ţi place gustul, îl poţi îndulci cu miere şi poţi adăuga câteva picături de lămâie.

fasole cefacemimi.ro6. Fasolea, mazărea, năutul

Studiile au demonstrat faptul că dacă introduci în alimentaţie fasole, mazăre şi năuit, nivelul colesterolului scade şi cu până la 8%. Aceste alimente sunt benefice pentru sănătatea inimii, fiind bogate în fibre şi proteine vegetale. Fibrele reduc absorbţia colesterolului în sânge, colesterol care este conţinut de anumite alimente.

ciocolata neagra cefacemimi.ro7. Ciocolată neagră

O veste bună pentru iubitorii de ciocolată! Ciocolata neagră, cu un conţinut de peste 85% cacao reduce colesterolul trău şi protejează inima de afecţiuni dintre cele mai grave. Ciocolata conţine antioxidanţi puternici iar în urma unui sudiu s-a demonstrat faptul că un consum frecvent poate reduce semnificativ nivelul colesterolului din sânge.

usturoi cefacemimi.ro8. Usturoiul

Specialiştii în nutriţie au descoperit faptul că usturoiul reduce nivelul coelsterolului, previne îngroşarea arterelor şi blocarea acestora, reduce tensiunea arterială şi protejează organismul împotriva infecţiilor. Usturoiul împiedică colesterolul să se depună pe artere şi este recomandat să fie consumat mai ales în această perioadă a sezonului rece din două motive: te protejează de gripă, viroze şi răceli şi reduce colesterolul care a crescut în urma meselor copioase pe care le-ai savurat de Srbători.

ulei masline cefacemimi.ro9. Uleiul de măsline

Dacă ai colesterolul mărit, este recomandat să găteşti folosind ulei de măsline. Acesta este foarte bogat în acizi graşi mononesaturaţi, care duc la scăderea nielului de colesterol „rău” şi topesc grăsimea acumulată în zona abdomenului. Foloseşte uleiul de măsline în salate, în sosuri marinate dar şi când vrei să prăjeşti diferite alimente.

spanac cefacemimi.ro10. Spanac

Spanacul este o sursă bogată de luteină, recunoscută pentru beneficiile pe care le aduce sănătăţii oculare. Practic, luteina previne degenerescenţa maculară – o afecţiune care poate duce la orbire. Însă, specialiştii au descoperit faptul că persoanele acre consumă alimente bogate în luteină prezintă cun risc mai scăzut de a suferi de boli cardiace. Luteina curăţă arterele de depunerile de colesterol şi prevenind înfundarea acestora .

avocado cefacemimi.ro11. Avocado

Avocado conţine o cantitate foarte mare de acizi graşi mononesaturaţi, care duc la creşterea nivelului de colesterol „bun” şi la scăderea nivelului colesterolului „rău”. De asemenea, avocado conţine substanţe care împiedică organismul să absoarbă colesterol din alimentele grase pe care le consumăm. Este recomandat să mănânci acest fruct cu moderaţie, deoarece conţine multe calorii.

COMENTARII

Lasă un răspuns