Te trezești greu dimineața? Uite cum să te energizezi fără să mai...

Te trezești greu dimineața? Uite cum să te energizezi fără să mai bei cafea!

0 1187
femeie dimineata

Pentru unii dintre noi trezitul de dimineață este o mare problemă, iar oboseala pe care o resimțim când sună alarma ceasului ne trimite cu gândul direct la o cafea tare și amară. Însă nu cofeina va rezolva situația. Pentru a te trezi plină de energie, trebuie să-ți schimbi stilul de viață printr-o alimentație sănătoasă, un program strict de luat masa, prin sport, exerciții fizice și eliminarea stresului. Iată câteva sfaturi pe care să le urmezi pentru a te trezi în formă dimineața!

Dimineața te trezești buimacă și cauți cu disperare telefonul pentru a închide alarma ceasului. Mai petreci 10-15 minute în pat, încercând din răsputeri să nu adormi. Apoi, într-un final, te dai jos și te târâi până la bucătărie ca să-ți faci cafeaua. Ești un mic zombie care încearcă să se pună pe picioare consumând cofeină. Urmează apoi ritualul de zi cu zi: te speli pe față, pe dinți, faci un duș, te machiezi, îți aranjezi părul și te îmbraci pentru a pleca la muncă. Ești obosită, nu te poți concentra, te simți fără chef și fără pic de energie. Îți sună cunoscută situația? Află că această stare a ta din fiecare dimineață este cauzată de un stil de viață haotic și nesănătos. Ce-i de făcut? Iată mai jos câteva sfaturi care te vor ajuta să ai dimineți pline de energie!

carne de pui si salataCe mănânci?

Alimentele pe care le consumi zi de zi sunt extrem de importante. Asta, pentru că, de cele mai multe ori, mâncăm alimente procesate, prăjeli, grăsimi și multe zaharuri. La birou, pentru că nu ne luăm mereu mâncare de acasă, suntem nevoiți să comandăm de la firmele de catering sau ne cumpărărm ceva de ronțăit de la buticul din colț. Astfel, mâncăm pizza, hot dog, produse de patiserie și rare ori fructe. Pentru că, nu-i așa, fructele nu țin de foame până târziu. Află că, deși te simți sătul, alimentele procesate și zaharurile, odată consumate, duc la creșterea nivelului de zahăr din sânge care fluctuează astfel permanent și declanșează dureri de cap, stare de rău și oboseală accentuată. Pentru o sănătate de fier și un organism energic ai nevoie de alimente sănătoase. Dimineața, înainte de a pleca la birou, mănâncă cereale integrale cu lapte, iaurt cu fructe, ouă fierte, pâine integrală cu semințe, bea un ceai verde. Mai poți mânca pâine cu unt și miere de albine sau dulceață naturală. La prânz, dacă ești la serviciu, cumpără carne slabă de pui la grătar, o supă de legume și o salată de crudități. Poți diversifica meniul consumând pește cu cartofi la cuptor, ghiveci de legume și fructe. Elimină alimentele procesate sau semiprocesate, mâncărurile de tip fast food, grăsimile și zaharurile. Este absolut interzis să cumperi merdenele, pateuri sau covrigi. Dacă vei avea un meniu sănătos zi de zi, vei observa că, în timp, nu te vei mai simți obosită și lipsită de energie.

mancare la birouCând mănânci?

Este foarte important să avem un program zilnic de luat masa și să-l respectăm întocmai. Astfel, nu sări niciodată peste micul dejun! Este principala masă a zilei care îți furnizează energie până la prânz. În ceea ce privește prânzul, chiar dacă te afli la birou, ia o pauză pentru a mânca. Asta presupune, pe lângă mâncăruri sănătoase, să renunți pentru jumătate de oră sau o oră la telefonul mobil și calculator. Nu mânca pe birou pentru că vei fi tentat să lucrezi în timp ce iei prânzul. Ceea ce nu este deloc recomandat. Când mănânci trebuie să fii relaxat, liniștit și trebuie să te rupi de tot ce înseamnă stres. Seara, când ajungi acasă, ia o cină ușoară, cu două ore înainte de a te culca. Nu mânca în cantități mari, evită carnea, prăjelile, grăsimile și zahărul pentru că organismul va digera alimentele foarte greu, iar somnul tău va fi unul agitat. Nu este deloc de mirare că, după o cină copioasă, dimineața te trezești foarte obosită. Cu cât mănânci seara mai devreme, cu atât te vei trezi mai bine a doua zi.

femeie tabletaRenunță la gadgeturi seara

Seara, când ajungi acasă după o zi istovitoare de muncă, încearcă să te rupi de tot ce înseamnă serviciu. Relaxează-te alături de familie sau de cei dragi și renunță la a mai folosi calculatorul, tableta, laptopul sau telefonul mobil. Acestea îți stimulează creierul care nu se poate odihni corespunzător și te obosesc și mai tare, chiar dacă nu îți dai seama. Poate crezi că te relaxezi butonând mesaje sau jucând un joc pe calculator însă te înșeli. Timpul trece mai repede în acest fel și te vei culca foarte târziu. Nu uita că pentru a te trezi odihnită dimineața trebuie să dormi 8 ore pe noapte. De asemenea, când setezi alarma ceasului pe telefonul mobil, ține smartphon-ul departe de pat. În acest fel, vei fi obligată ca, atunci când va suna trezirea, să te dai repede jos din pat.

femeie care merge cu bicicletaSpune adio stresului!

Cu toții ducem o viață stresantă însă, este foarte important să știm cum să înlăturăm stresul. Încearcă să gândești pozitiv, renunță la a-ți mai plânge singură de milă, fă-ți un plan de bătaie elimină, rând pe rând, problemele din viața ta. Fă-ți o listă cu priorități și vei vedea că, astfel organizată, nu vei mai fi atât de stresată. Asta, pentru că fiecare problemă are o rezolvare și, găsind-o, vei fi mult mai liniștită. Ia atitudine, controlează-ți tu viața, nu o lăsa pe ea să te controleze pe tine. Stresul poate fi eliminat și prin practicarea unui sport sau prin meditație. Acum, că tot suntem în sezonul cald, poți ieși la o plimbare în aer liber, poți alerga într-un parc, poți ieși cu bicicleta, rolele sau te poți întâlni cu prietenii la o partidă de tenis. De asemenea, îți poți face un abonament la sală, dacă nu ai, sau la înot.

COMENTARII

Lasă un răspuns