Veselă, optimistă și mereu în formă? Uite ce alimente conțin hormonul fericirii!

Veselă, optimistă și mereu în formă? Uite ce alimente conțin hormonul fericirii!

Te simți obosită mai tot timpul, fără nici un chef, nu te odihnești bine noaptea și ai peste zi o stare anxioasă? Este posibil ca nivelul dopaminei – unul dintre hormonii fericirii – să fie foarte scăzut! Știai, însă, că anumite alimente cresc nivelul acestui hormon și, implicit, al stării tale de fericire? Mimi îți spune ce să mănânci pentru o stare de bine! Ascult-o pe Mimi!

 

Nivelul scăzut de dopamină poate duce la labilitate psihică (treci foarte repede de la euforie la anxietate și invers), la dificultăți de concentrare, insomnie, oboselă, stări de nervozitate. Dacă te simți epuizată fizic și psihic, înseamnă că organismul tău se confruntă cu o carență de dopamină. Însă, poți rezolva această problemă consumând alimente care conțin acest hormon! Iată care sunt acestea!

1. Merele

Merele conțin chercetină, un antioxidant din familia flavonoidelor, care se regăsește în mere și ajută la menținerea sănătății cerebrale, prevenind afecțiuni neurodegenerative și stimulând creșterea nivelului de dopamină. Te vor ajuta să simți din nou bucurie, plăcere și bună dispoziție. Nu trebuie decât să mănânci câte un măr pe zi, cu tot cu coajă.

2. Ciocolată neagră

Se știe că ciocolata neagră ne face fericite și sunt o armă redutabilă împotriva stresului. Ciocolata neagră conține fenilalanine – aminoacizi care joacă un rol foarte important în creșterea nivelului de dopamină secretat de organism. Consumă ciocolată care conține peste 85% cacao. Aceste sortimente conțin o concentrație foarte mare de dopamină.

3. Banane

Și bananele te ajută și luptă eficient împotriva stării de anxietate. Conțin tirosină, un alt aminoacid care joacă un rol foarte important în secreția de dopamină. Bananele stimulează memoria, concentrarea și mențin starea de alertă a organismului la un nivel optim. Nu mai vorbim despre vitaminele, mineralele și elementele nutritive care te vor ajuta să ai un corp sănătos și în formă. Mănâncă o banană zilnic! Alege doar fructele coapte și dulci pentru că acestea conțin cea mai mare concentrație de tirosină!

4. Ouă

Foarte bogate în aminoacizi, ouăle ajută organismul să producă dopamină, stimulând, totodată, și metabolismul. Fenilalanina este unul dintre cei nouă aminoazici care joacă un rol extrem de important în creșeterea nivelului de dopamină din organism. În plus, ouăle sunt printre puținele alimente care conțin o cantitate foarte mare de vitamina D. Poți introduce regulat ouăle în dieta ta, fie că le fierbi, faci omletă, ochiuri etc.

5. Căpșune

Căpșunele sunt bogate în vitamina C care, la rândul ei, ajută la sănătatea creierului. Vitamina C luptă și împotriva radicalilor liberi și stimulează organismul în ceea ce privește producția de dopamină.

COMENTARII

Lasă un răspuns