10 motive pentru care ar trebui să mănânci cât mai multe căpșune

10 motive pentru care ar trebui să mănânci cât mai multe căpșune

0 1084

Este din nou vremea căpșunelor, unele dintre cele mai gustoase fructe de vară. Dacă nu le consumi în mod frecvent, ar trebui s-o faci! Conțin antioxidanți, elemente nutritive, vitamine și minerale care ajută la menținerea sănătății întregului organism. Mimi îți dă 10 motive pentru care ar trebui să nu-ți lipsească în acest început de sezon cald. Ascult-o pe Mimi!

 

 

 

 1. Cresc imunitatea

Căpșunele sunt o sursă excelentă de vitamina C și, după cum se știe, vitamina C crește imunitatea organismului. La fel și antioxidanții pe care îi conțin aceste fructe deliciose de vară.

2. Protejează vederea

Antioxidanții care se regăsesc în căpșune luptă împotriva afecțiunilor oculare, prevenind cataracta ce poate duce la orbire. Ochii au nevoie de vitamina C pentru a fi sănătoși și pentru a putea lupta împotriva efectelor nocive ale razelor UV. De asemenea, vitamina C ajută în menținerea sănătății retinei și a corneei.

3. Luptă împotriva afecțiunilor canceroase

Vitamina C este unul dintre antioxidanții care previn afecțiunile canceroase, ajutând la creșterea imunității organismului. La fel și acidul ellagic – un element foarte important ce inhibă dezvoltarea celulelor canceroase.

4. Previn apariția ridurilor

Vorbim din nou despre beneficiile vitaminei C, care se regăsește în proporție foarte mare în căpșune. Aceasta stimulează producția de colagen, iar colagenul este foarte important dacă vrei să ai o piele elastică, fără riduri și catifelată. Când ne expunem prea mult la soare, razele ultraviolete au un efect negativ asupra pielii, distrugând colagenul produs la nivel celular. Acidul ellagic pe care îl conțin căpșunele ajută la refacerea acestuia.

5. Căpșunele luptă împotriva colesterolului „rău”

Acidul ellagic și flavonoizii sau fitochimicalele (antioxidanți puternici) ajută la menținerea sănătății inimii. Aceste elemente țin în frâu colesterolul „rău” și au efecte antiinflamatorii.

6. Luptă împotriva inflamațiilor

Antioxidanții și fitochimicalele care se regăsesc în căpșune reduc inflamațiile la nivelul articulațiilor. Acestea pot duce la artrite sau boli cardiovasculare. Studiile au demonstrat faptul că dacă vei consuma 16 căpșune pe săptămână, vei fi protejată de inflamații în organism.

7. Reglează tensiunea arterială

Căpșunele conțin o cantitate mare de potasiu care reglează tensiunea arterială. Sunt foarte recomandate persoanelor hipertensive, ajutând la scăderea tensiunii prin diminuarea efectelor negative ale sodiului care se regăsește în organism.

8. Conțin multe fibre

Fibrele sunt necesare pentru sănătatea sistemului digestiv. În lipsa lor te vei confrunta cu probleme precum constipația sau cu inflamații intestinale – afecțiune de care suferă aproape 50% dintre persoanele trecute de 60 de ani. Fibrele sunt excelente, de asemenea, în lupta împotriva diabetului deoarece ajută la absorbția mult mai lentă a zaharurilor în sânge (a glucozei).

9. Luptă împotriva obezității

Dacă vei consuma regulat căpșune, îți vei putea ține sub control greutatea și, astfel, vei preveni apariția diabetului de tip 2 dar și a afecțiunilor cardiovasculare. Sunt foarte sărace în calorii, în sodiu și zaharuri.

10. Ajută femeile care vor să rămână însărcinate

Bogate în folați, căpșunele sunt ideale pentru sănătatea femeilor gravide sau care vor să rămână însărcinate. Folații sunt foarte importanți în stadiul timpuriu al sarcinii, ajutând la dezvoltarea armonioasă a creierului bebelușului. Acidul folic previne anumite malformații ale fătului.

COMENTARII

Lasă un răspuns