10 motive să consumi în această toamnă cât mai multe prune

10 motive să consumi în această toamnă cât mai multe prune

0 1835

Nu toată lumea este un fan al prunelor, însă există foarte multe motive pentru care ar trebui să le consumăm. Aceste fructe ajută organismul în digestie și te apără împotriva multor afecțiuni printre care depresie, obezitate, cancer, osteoporoză, diabet. Îți mențin un nivel optim al colesterolului în sânge și echilibrează indexul glicemic. Prunele sunt benefice pentru sănătatea inimii, a ochilor și întăresc sistemul imunitar. Iată 10 beneficii pentru sănătate de care nu știai!

 

1. Conțin antioxidanți

Prunele conțin o mare cantitate de antioxidanți extrem de necesari organismului. Beta-carotenul, de exemplu, previne apariția mai multor tipuri de cancer precum cel de plămâni sau cancerul bucal. Antocianina, un alt antioxidant care se regăsește în prune, împiedică îmbătrânirea prematură a celulelor. O prună de mărime medie conține aproximativ 113 mg potasiu care echilibrează nivelul tensiunii arteriale și reduce riscul apariției unui atac de cord.

2. Ajută digestia

Unul dintre beneficiile consumului de prune este că acestea ajută digestia, fiind bogate în fibre dietetice. Aceste fructe conțin Sorbitol și Isatină, elemente care ajută organismul să digere tipuri diferite de alimente. Prunele sunt un excelent tratament natural împotriva constipației.

3. Sunt bogate în fibre

Prunele uscate (nu confiate!!) conțin vitamine și minerale esențiale pentru sănătatea organismului. Acestea îți dau aportul zilnic de fibre alimentare, vitamine, minerale și compuși fenolici.

prune

4. Reduc tensiunea arterială

Prunele conțin minerale precum potasiu, și fier care ajută organismul în activitatea sa de producere a celulelor roșii. Aceste fructe îmbunătățesc funcțiile inimii, reducând tensiunea arterială.

5. Benefice pentru sănătatea ochilor

Prunele conțin o cantitate foarte mare de vitamina A, foarte importantă pentru sănătatea ochilor. Mai mult, zeaxantina, o fibră dietetică ce se regăsește în aceste fructe, împiedică razele ultraviolete să afecteze retina.

6. Împiedică îmbătrânirea prematură a organismului

Elementele care se regăsesc în prune precum luteina luptă împotriva radicalilor liberi și, astfel, păstrează ținerețea și sănătatea organismului.

7. Scad indexul glicemic

Potrivit specialiștilor dieteticieni, prunele ajută la scăderea indexului glicemic, echilibrând nivelul de zahăr din sânge. Astfel, ele sunt recomandate mai ales persoanelor care suferă de diabet de tip 2 dar și celor care doresc să se protejeze împotriva acestei afecțiuni.

8. Întăresc densitatea oaselor

Prunele, bogate în minerale, ajută la menținerea sănătății sistemului osos, întărind densitatea oaselor. Sunt recomandate femeilor care se apropie de perioada menopauzei dar și celor care au ajuns la menopauză. De asemenea, sunt foarte recomandate copiilor pentru că aceștia se află în creștere.

img_1641

9. Îmbunătățesc memoria

Dacă vei consuma zilnic 3 sau 4 prune, îți vei îmbunătăți memoria. Asta, pentru că antioxidanții care se găsesc în prune luptă împotriva radicalilor liberi ce-ți afectează sistemul nervos și, implicit, memoria. De asemenea, s-a descoperit faptul că un consum regulat de prune te ferește de depresie sau anxietate.

10. Sunt pline de vitamine

Prunele conțin vitamina A, vitamina C, folați și vitamina K, vitaminele B1, B2, B3, B-6, vitamina E. Ca și minerale amintim potasiu, fluor, fosfor, magneziu, fier, calciu și zinc.

COMENTARII

Lasă un răspuns