10 remedii naturiste pentru tratarea cu succes a insomniei

10 remedii naturiste pentru tratarea cu succes a insomniei

0 1325

Insomnia are foarte multe cauze și, dacă nu este tratată la timp, poate declanșa afecțiuni mult mai grave precum anxietatea sau depresia. Deci, dacă observi că ai probleme cu somnul, trebuie să iei imediat măsuri! Recomandat este să consulți un medic însă, dacă problemele tale nu sunt foarte grave și nu vrei să-ți bombardezi organismul cu medicamente, ai putea încerca, mai întâi, un tratament naturist. Mimi îți spune ce plante, legume și fructe te vor ajuta să ai un somn liniștit și odihnitor. Ascult-o pe Mimi!

 

 

De ce nu putem dormi? Din cauza stresului, din cauza unei alimentații deficitare și defectuoase sau a unor alte afecțiuni mai vechi de care suferim. Insomnia poate fi declanșată de emoții puternice, de grijile cotidiene, orele suplimentare pe care trebuie să le petreci la muncă sau de un nivel de adrenalină foarte crescut. Indiferent de motive, trebuie să rezolvi problema! Uite ce remedii naturiste poți încerca înainte de a merge la medic.

 

Cireșe

Nu este sezonul cireșelor, dar este bine de știut pentru viitor: sucul din cirește sau fructele consumate ca atare, proaspete, te vor ajuta să ai un somn liniștitor peste noapte. Cireșele conțin o cantitate foarte mare de melatonină, un hormon care reglează organismul „programându-l” pentru somn și starea de veghe. Persoanele care suferă de carențe de melatonină sunt predispuse insomniei, depresiei și anxietății.

 

Cartofi dulci

Cartofii dulci conțin o cantitate apreciabilă de potasiu care ajută organismul să se relaxeze – o stare care îți induce somnul. S-a demonstrat științific faptul că persoanele care suferă de insomnie și care au consumat, pentru o perioadă de timp, cartofi dulci și-au îmbunătățit considerabil starea. Este foarte important de știut faptul că multe vitamine și mineralele se regăsesc în coaja subțire a cartofilor, deci este recomandat să nu-i cureți.

 

Varza Kale

Foarte mulți dintre noi suntem de părere că numai din lactate ne putem lua doza de calciu necesară organismului. Total greșit! Varza Kale, semințele de muștar sau spanacul conțin cantități importante de calciu pe care ar trebui să le asimilăm ca să combatem, printre multe alte afecțiuni, și insomnia.

 

Mușețel

Mușețelul a fost folosit din timpuri străvechi pentru tratarea multor afecțiuni, dar este extrem de cunoscut pentru efectele sale calmante și relaxante. Mușețelul a fost dintotdeauna folosit pentru tratarea bolilor digestive și insomniei. Științific vorbind, nu s-au demonstrat efectele benefice ale florilor de mușețel în ceea ce privește insomnia la oameni. Însă, cercetătorii au descoperit că mușețelul combate această afecțiune la animale.

 

Banane

Banana conține o cantitate foarte mare de potasiu care ajută la relaxarea masei musculare însă, de asemenea, conține și vitamina B6. Acesta este una dintre cele mai importante ingrediente pentru un somn liniștit și odihnitor, ea fiind cea care produce melatonina.

 

Busuioc

Și busuiocul este recomandat pentru tratarea cu succes a insomniei. Nu trebuie decât să prepari o infuzie de busuioc adaugând o lingură de frunze la o cană clocototă cu apă. Infuzia se poate bea seara, înainte de culcare.

 

Tinctură de păducel

Ori cumperi tinctură de păducel din magazinele plafar, ori o prepari singur acasă. În cazul în care vrei să-o pregătești cu mâna ta, trebuie să folosești 20 de grame de flori și frunze peste care să torni 100 ml de alcool de 60 de grade. Lasă planta la macerat 10 zile, iar apoi toarnă într-un pahar cu apă 10 picături. Bea trei pahare pe zi.

 

Tinctură de valeriana

Valeriana este cunoscută pentru efectele sale în ceea ce privește tratarea insomniei. S-a folosit cu succes încă din cele mai vechi timpuri și este și astăzi un remediu de luat în seamă. Poți încerca tinctură de valeriană din care să consumi câte 20 de picături zilnic.

 

Lapte

Laptele conține triptofan, un aminoacid care induce somnul. Astfel că, un pahar cu lapte cald înainte de culcare, în care să adaugi și o linguriță de miere de albine va fi un adevărat sedativ pentru organismul tău. Cu mențiunea că este un produs natural și nu are nici un efect advers.

 

Salata verde

Salata verde conține lectucarium, o substanță care induce o stare de relaxare urmată de un somn profund și odihnitor. Consumă suc din frunze de salată verde înainte de culcare și vei observa efectele benefice.

COMENTARII

Lasă un răspuns