Monthly Archives: April 2020

0 1219
Femeie care face gimnastica de dimineață întinsă pe un covoraș și îmbrăcată în echipament sportiv
Mișcarea ușoară, timp de 30 de minute, te va face să te simți minunat întreaga zi

Gimnastica de dimineață este unul dintre cele mai sănătoase obiceiuri zilnice pe care le putem avea, pe lângă o alimentație sănătoasă și echilibrată. Exercițiile fizice ușoare pot fi făcute de aproape oricine, iar beneficiile sunt nenumărate. Iată câteva sfaturi pentru începători care te vor convinge și pe tine să-ți începi ziua făcând puțin sport!

Gimnastica de dimineață. Beneficiile exercițiilor în primele ore ale zilei

Nu trebuie să fii sportiv de performanță ca să faci câteva exerciții fizice de înviorare dimineața. Oricine își poate face timp pentru asta dacă își dorește cu adevărat. Iar să te trezești cu 15-30 de minute mai devreme nu este chiar un capăt de țară, dacă ții la sănătate și siluetă. Nu mai este un secret pentru nimeni faptul că sportul ne menține în formă, sănătoși fizic și mental, iar o porție de mișcare dimineața ne conferă energie și chef de viață. Sportul ne activează pentru întreaga zi. Iată care sunt cele trei beneficii esențiale ale exercițiilor fizice efectuate la primele ore ale dimineții!

Sportul de dimineață ajută metabolismul

Sportul, mișcarea de dimineață, chiar și pentru 15-20 de minute, ne activează și ne accelerează metabolismul. Fiecare celulă din corpul nostru se trezește la viață, sângele se pune mai repede în mișcare, organismul se oxigenează mai bine, iar noi primim un boost de energie pe care o folosim apoi pe parcursul întregii zile. Și mai interesant este faptul că, potrivit specialiștilor din industria fitness, sportul efectuat la primele ore ale dimineții ajută organismul să consume calorii inclusiv după ce ne oprim din activitatea fizică. Practic, ardem calorii stând la volanul propriei mașini în drum de job sau la birou în fața laptopului. Așa că, trezește-te dimineața, fă puțin sport, pune-ți metabolosmul la treabă, iar apoi ia un mic dejun sănătos și consistent. Ce va face organismul cu caloriile pe care i le furnizezi? Le poate transforma în energie sau le poate stoca pentru mai târziu. Ai ghicit! Acest stoc depozitat pentru „vremuri grele” se numește grăsime. Însă, dacă faci sport dimineața, metabolismul este accelerat, iar caloriile vor fi consumate, nu depozitate pe coapse, abdomen sau șolduri. Ideal ar fi să avem acasă câteva aparate care să ne mențină zilnic în formă: gantere, o coardă, o bicicletă de fitness, o minge fitness, extensoare. Dacă nu le ai, le poți cumpăra online, de pe siteuri precum acesta.

Dacă faci gimnastica de dimineață, cumpără echipamente sport precum gantere, minge de fitness, greutati pentru incheieturile de la maini si gleze, pantofi sport
Exercițiile fizice ușoare te vor ajuta să-ți menții silueta și să-ți tonifici musculatura

Activitatea fizică eliberează endorfine și ne face fericiți

Se spune că sportul eliberează hormonii fericirii, iar multe persoane devin chiar dependente de exerciții fizice. În timp ce faci mișcare, organismul eliberează endorfine, iar acestea îți conferă o stare de bine, de bună-dispoziție și te fac să te simți într-o formă maximă, de zile mari. Endorfinele sunt neurochimicale produse de organism în glanda pituitară (hipofiza) ca răspuns în fața unui factor de stres sau a unei senzații de durere. Cu alte cuvinte, te fac să te simți bine. Este normal ca în corpul tău să se produscă un astfel de proces, deoarece efortul depus este un factor de stres pentru organism, mai ales dacă nu este obișnuit. Așadar, nu te mira dacă, după 15-20 de minute de antrenament, te vei simți minunat, revigorat, energic și bine dispus, gata să înfrunți orice provocare.

Exercițiile îți conferă energie pentru întreaga zi

Sportul, acea jumătate de oră din fiecare dimineață timp în care te miști și îți pui sângele în circulație, te încarcă cu energie și-ți activează fiecare celulă a organismului. Sunt momente când, după un antrenament complet, simți că ești în stare să muți chiar și munții din loc. Această energie va fi consumată pe tot parcursul zilei la job și te va ajuta să te concentrezi mai bine, să lupți împotriva oboselii, să fii dinamic, prezent și mult mai activ. O persoană energică reușește să-și ducă la bun sfârșit toate task-urile de peste zi fără mari eforturi.

Exercitii de dimineață pentru tonifiere și întreținere

Orice persoană, indiferent de vârstă – dacă este sănătoasă – poate face gimnastica de dimineață, iar acest obicei ar trebui să ajungă o rutină zilnică. Iată patru tipuri de exerciții fizice pentru începători:

Exerciții de stretching

Exercițiile de stretching îți pregătesc organismul pentru un efort susținut ulterior și te feresc de eventuale accidentări pregătind musculatura pentru un efort mai intens. Înainte de a începe antrenamentul, fă câteva întinderi timp de cinci, zece minute. Este vorba despre exerciții ușoare, care cresc apoi în intensitate, dar gradual. Nu forța nota pentru că nu este recomandat. În acest fel, îți vei încălzi mușchii picioarelor, ai brațelor, abdomenului și spatelui. Ideal ar fi ca și înainte de aceste întinderi să te încălzești puțin. Și, pentru ca totul să meargă strună, poți efectua aceste mișcări stând pe o saltea de yoga. Recomandat ar fi să nu faci exercițiile direct pe covorul din cameră deoarece te-ai putea accidenta. Salteaua este nici moale, nici foarte tare, dar suficient de comodă și-ți oferă tot suportul necesar pentru ca tu să-ți duci la bun sfârșit exercițiile.

Pentru gimnastica de dimineață ai nevoie de echipamente de fitness, mingii de fitness, gantere si extensor
Cine vrea să facă mișcare, o face oriunde, chiar și în propriul living

Gimnastica de dimineață: abdomene, genuflexiuni și flotări

Gimnastica de dimineață presupune abdomene, genuflexiuni și flotări.

  • După ce ai efectuat exercițiile de încălzire, întinde-te pe spate, cu mâinile pe lângă corp sau sub șezut și ridică picioarele fără să îndoi genunchii. Încearcă să le ții cât mai întinse. Oprește-te în momentul în care acestea formează împreună cu abdomenul un unghi de 90 de grade. Apoi, coboară-le încet și repetă exercițiul de 15-20 de ori.
  • Un alt exercițiu care îți lucrează abdomenul este și cel care te obligă să-ți ridici corpul de pe saltea. Stai întins pe spate, cu mâinile pe lângă corp, iar apoi ridică-te în șezut flexând genunchii și aducându-i în zona bărbiei. Prinde-ți genunchii cu mâinile pentru o mai buna susținere și echilibru. Repetă exercițiul de 15-20 de ori.
  • Genuflexiunile se pot realiza cu ajutorul unei mingii de fitness, ca să-ți fie mai ușor, dar și pentru a le executa corect. Stai în picioare, cu spatele drept și sprijină-te de o minge pentru fitness la rândul ei sprijinită de un perete. Depărtează picioarele, întinde mâinile în față și flexează genunchii rulând spatele pe minge. Repetă de 15-20 de ori și încearcă să faci 5 serii.
  • Dacă nu poți să faci flotări normale, există o metodă și pentru începători. Stai întins pe burtă și ridică-te în mâini sprijinindu-te în același timp în genunchi. Aceste exerciții, pentru că sunt mai solicitante, cer un echipament pe măsură: colanäi pentru femei, o bustieră, pantaloni scurți pentru bărbaț și tricou din bumbac ce absarbe umezeala și lasă pielea să respire. Nu-ți începe antrenamentul în pijamale sau îmbrăcat neadecvat deoarece vei transpira și senzația nu va fi deloc una plăcută. Un echipament dedicat acestui tip de efort te va ajuta să te simți comod și în largul tău.

Ridicare de greutăți

Cumpără două gantere de două kilograme și alte două gantere de patru kilograme. Acestea te vor ajuta – prin ridicarea lor – să-ți tonifici musculatura brațelor și a umerilor. Sunt destul de multe exerciții pe care le poți efectua dar, pentru început, încearcă-le pe cele mai ușoare: ridică greutățile în față, iar apoi lateral. Apoi, prinde gantera, flexează cotul și adu greutatea la nivelul pieptului. După ce te încălzești cu cele două kilograme, poți trece la cele mai grele, de patru kilograme. Sau mai mult, în funcție de cât poți să ridici. Exercițiile pot fi simple sau combinate.

Nu avem nici un motiv plauzibil să nu facem sport, gimnastică de dimineață, doar dacă suferim de anumite probleme de sănătate. Dar, dacă nu ne prescrie medicul altceva, exercițiile fizice și mișcarea ușoară nu ne vor face nici un rău. Dimpotrivă! Vom fi mai sănătoși, mai în formă, mai activi și, cel mai important, mai fericiți.

Sursa foto: Pixabay