Monthly Archives: October 2021

0 217
remedii gripă
Un ceai cald te va ajuta să treci mai bine peste simptomele gripei și răcelii

Ne aflăm în plin sezon de gripă sezonieră, însă despre acceastă afecțiune nu se mai vorbește în ultima vreme. Motivul? Pandemia de Covid ne-a lovit atât de puternic, încât o banală răceală trece aproape neobservată. Cu toate acestea, există multe persoane care vor contacta virusul gripal sezonier.

Bea cât mai multă apă 

Când ai gripă, recomandat este să bei cât mai multă apă și să consumi cât mai multe fluide. În acest fel, vei preveni deshidratarea organismului slăbit de boală. Consumul de apă previne senzația de nas, gât și gură uscată, dar ajută și la eliminarea mucusului acumulat în exces în nas și gât. 

Așadar, încearcă să rămâi hidratat consumând apă, ceaiuri, sucuri naturale, supă dar și fructe și legume proaspete și zemoase precum castraveți, roșii, pepene, mere, pere, struguri, prune sau piersici.

Vei ști că ai un organism suficient hidratat dacă urinezi regulat, iar culoarea urinei este una limpede, de un galben pal. Dacă, dimpotrivă, culoarea este galben închis, înseamnă că ești deshidratat. 

Mănâncă supă de pui sau ciorbă de văcuță

Supa de pui și în general supele și ciorbele cu carne sunt printre cele mai recomandate mâncăruri pe care le poți servi când ai gripă. Pe lângă faptul că te mențin hidratat, proteinele pe care le conțin îți vor ajuta organismul să lupte împotriva bolii căci ajută și protejează sistemul imunitar al celulelor. Carnea conține și minerale importante precum potasiu și zinc, elemente care susțin sistemul imunitar. 

Și carnea slabă la grătar este indicată dar consum-o alături de o salată ușoară din legume fără sosuri și fără prea multă sare. 

Ia suplimente cu zinc

Zincul este foarte important pentru menținerea unui sistem imunitar puternic și capabil să facă față bolii. Caută produse răceală și gripă care conțin zinc sau consumă alimente bogate în acest mineral: carne roșie, crustacee, fasole, nuci, semințe, lactate, ouă, linte, năut. Studiile au demonstrat că zincul încetinește multiplicarea virușilor și diminuează simptomele cu care te confrunți când ai gripă. 

Folosește un umidificator

Aerul uscat este contraindicat atunci când ai gripă dar chiar și o ușoară răceală. Motivul? Aerul uscat permite multiplicarea virușilor, este un mediu propice dezvoltării lor. Mai mult, îți va irita și mai tare gâtul, nasul, ochii. Prin urmare, vei avea nevoie de un umidificator care să umezească aerul din cameră sau din locuință. Acest apartat ar trebui folosit nu numai când ești răcit sau gripat ci pe tot parcursul anului când în casă funcționează radiatoare, calorifere sau aparatul de aer condiționat, pe timp de vară.  

Gargara cu apă sărată

Este un remediu de pe timpul bunicii însă te va ajuta să expectorezi și să elimini mucusul. De asemenea, apa caldă sărată calmează durerea de gât. Cum trebuie să procedezi? Fierbe o cană cu apă, lasă-o la răcit, iar când este caldă adaugă o lingură cu sare. Amestecă bine până când sarea se dizolvă în totalitate și fă gargară cu această soluție salină. Vei observa o ameliorare a simptomelor.

Remedii naturale împotriva gripei: ceaiurile din plante

Există câteva ierburi cu efect calmant, antivirale naturale cu proprietăți antibacteriene. De exemplu, anason stelat este un condiment din care se extrage în mod tradițional oseltamivirul. Această substanță, oseltamivir fosfat – este cunoscută și sub denumirea de Tamiflu, un medicament eliberat pe bază de prescripție medicală și utilizat pentru a accelera recuperarea sau pentru a preveni apariția gripei. Proprietățile sale antivirale sunt eficiente împotriva mai multor tulpini de viruși. 

Există, însă, și alte ierburi și plante care te ajută să lupți împotriva bolii precum: ceai verde sau ceai negru, ceai de ghimbir proaspăt sau uscat, ceai în care ai pus câteva cuișoare sau chiar usturoi. Aceste ceaiuri pentru răceală pot fi îndulcite cu miere naturală. Se știe că mierea are proprietăți antibacteriene dar și antivirale foarte puternice.

Sursa foto: Pixabay

0 153
Te gândești la lucruri d cumpărat pentru bebe? de trei aspecte ar trebui să ții prima oara cont
Te gândești la lucruri de cumpărat pentru bebe? De trei aspecte ar trebui să ții prima oara cont

3 lucruri ai de cumpărat pentru bebe înainte de se naște. Ca să-ți iei de-o grijă și să nu te trezești că e nevoie de ceva și nu ai la îndemână. Și nu ne referim la jucării, accesorii sau produse de îngrijire. Vorbim despre obiecte esențiale. Iar ca să-ți dai seama de ce ai cu adevărat nevoie, iată la ce întrebări să-ți răspunzi.

3 lucruri de cumpărat pentru bebe nou-născut

Înainte de a veni copilul pe lume, părinții fac tot felul de pregătiri: amenajează camera celui mic, zugrăvesc, cumpără jucării, hăinuțe sau aleg tot felul de decorațiuni și accesorii. Însă nu acestea sunt cele mai importante aspecte de care trebuie să țină cont.

Cum asiguri o temperatură confortabilă în camera celui mic 

Poate cel mic va dormi cu mama în pat sau chiar cu ambii părinți. Sau poate va dormi singur în pătuț, în camera lui. Nu contează unde, ci doar să aibă parte de un somn odihnitor și liniștit. Și, pentru că ne aflăm deja la început de sezon rece, iar caloriferele nu se știe cât timp vor rămâne calde, ar trebui să te gândești din timp la o soluție salvatoare. Dacă nu ai centrală termică, ci o locuință bransata la sistemul centralizat de încălzire, ar trebui să-ți iei măsuri de precauție. Cumpără un radiator performant sau un calorifer electric pe care să-l pui imediat în funcțiune dacă e nevoie. 

Vrei să călătorești cu bebe? Echipează mașina!

Poate vei avea nevoie să te urci rapid în mașină și să duci copilul la medic pentru că plânge din cauza colicilor. Sau poate vrei să-l duci la bunici, să mergeți la cineva în vizită sau ai treabă prin oraș și nu ai cu cine să-l lași. Va trebui să-l iei cu tine dar pentru asta mașina trebuie echipat cu o scoică sau un scaun pentru copii. Legislația nu-ți permite să-l transoprți decât în siguranță. Deci, pregătește-te de cumpărături! Și nu lua orice-ți pică-n mână căci alegerea unui astfel de dispozitiv nu este una deloc ușoară. Va trebui să stabilești un buget și să cauți un echipament cât mai sigur pentru copilul tău.

Cauți lucruri pentru bebe? Cumpără un cărucior de calitate

Evident, nu-l vei ține în brațe, ci îl vei transporta într-un cărucior bebe. Mai exact, un cărucior landou, căci modelul sport se adresează copiilor mai mari. Cum îl alegi? În primul rând și înainte de orice ar trebui să fii foarte atent la cât de bine sunt suspensiile. Dacă alegi un model fără suspensii sau producătorul nu a insistat foarte mult asupra acestui accesoriu, toate gropile și denivelările vor trece prin coloana vertebrală a celui mic. Copilul va fi zdruncinat tot timpul, va simți toate mișcările, iar mersul în cărucior va fi pentru el foarte obositor. 

Apoi, evident, pentru că tot a venit sezonul rece, copilul va trebui protejat de frig. Va trebui să te gândești la cel puțin doi saci de dormit pentru bebeluși care să-i țină celui mic de cald în timpul plimbării. Cel mic trebuie scos la aer chiar dacă afară ți se pare răcoare sau chiar frig. Cu două excepții: când plouă și când bate vântul. Atunci ar trebui să stați cu toții în casă. În rest, bebelușul trebuie scos la aer. Dar trebuie să-l protejezi de temperaturi scăzute. El n se mișcă, cum faci tu. prin urmare nu se poate încălzi. Însă, un sac de dormit gros, de iarnă, îi va asigura tot confortul de care nevoie.

Sursa foto: Pixabay

Insomnia este o afecțiune cu care se confruntă mai mult femeile decât bărbații
Insomnia este o afecțiune cu care se confruntă mai mult femeile decât bărbații

Insomnia este o afectiune cu care, probabil, te-ai confruntat și tu măcar o dată în  viață. De cele mai multe ori, acest dezechilibru trece de la sine. Însă, dacă starea ta nu se îmbunătățește după câteva zile, e cazul să inspectezi puțin problema. Iată 10 motive pentru care nu dormi bine noaptea și pe care ar trebui să le investighezi.

Ce este insomnia

Persoanele care suferă de insomnie adorm cu mare dificultate sau se confruntă cu un somn agitat, din care se trezesc foarte des. Există și situații în care se pot confrunta cu ambele experiențe. Evident că aceste persoane vor fi mereu obosite, fără chef de muncă, apatice și vor avea mari probleme de concentrare. Insomnia îți afectează serios calitatea vieții, dar și relațiile interumane pot avea mult de suferit. 

American Psychiatric Association (APA) a anunțat că o treime dintre adulții american suferă de insomnie, iar între 6 și 10% dintre persoanele adulte suferă de simptome chiar severe ale acestei boli. 

Simptome

Persoanele care se confruntă cu insomnie experimentează următoarele simptome:

  • Se trezesc foarte de dimineață
  • Au parte de un somn agitat și pentru că nu se odihnesc suficient, sunt mereu obosite
  • Au dificultăți în a adormi 

Aceste simptome declanșează alte probleme. Privarea de somn duce la oboseala cronică, scădere în greutate, labilitate psihică și anxietate. Persoanele în cauză sunt nervoase, nu se pot concentra și nu dau randament maxim la locu de muncă

Insomnia. De ce nu dormi bine noaptea. Cele mai întâlnite cauze

Cauzele insomniei sunt foarte multe de la stres, anxietate și depresie până la cauze de natură hormonală sau care sunt strâns legate de anumite tratamente medicamentoase. Insomnia poate apărea și în urma unui șoc emoțional puternic, a unei schimbări majore prin care treci sau din cauza schimbărilor de fus orar. Insomnia poate apărea și dacă suferi de anumite afecțiuni. Sindromul Cushing ar putea fi una dintre ele. Menopauza, de asemenea, poate produce dereglări serioase ale somnului, iar asta din cauza hormonilor care o iau razna. 

Insomnia cronică apare când te confrunți cu probleme de somn mai mult de trei luni și poate fi primară sau secundară, scrie Healthline. În timp ce insomnia primară nu are cauze cunoscute, cea secundară este strâns legată de anumite afecțiuni de care suferi și care pur și simplu nu te lasă să dormi (artrita sau durerile de spate).

Printre factorii de risc se numără: un nivel ridicat al stresului, o viață sedentară, munca în ture de noapte, călătoriile în diverse zone cu fus orar diferit, obezitatea, afecțiuni cardiovasculare, menopauza. Deși este o problemă gravă cu care ai putea să te confrunți, medicii nu se grăbesc să pună imediat un diagnostic. Trebuie să se întrunească două mari condiții: să ai probleme cu somnul de cel puțin trei ori pe săptămână într-un interval de trei luni sau acest lucru să-ți afecteze serios viața personală. 

Cum tratezi insomnia

Pentru tratarea insomniei există medicamente dar și remedii non-farmaceutice, adică naturiste. Pe lângă acestea, este recomandat modificarea stilului de viață dar și tratarea anumitor afecțiuni care contribuie la apariția insomniei: probleme hormonale, depresie, dureri cronice. De exemplu, persoanele care suferă de colon iritabil au o calitate a vieții uneori chiar foarte scăzută. Ele prezintă dureri abdominale, crampe,  tulburări ale tranzitului intestinal – motive serioase care pot duce la tulburări serioase de somn.

 În primul rând, ar trebui să renunți la anumite băuturi energizante sau care conțin cofeină. Asta, mai ales seara. De asemenea, evită să depui efort fizic înainte de culcare. Multe persoane cred în mod  eronat că dacă fac exerciții fizice, se duc la sală, aleargă sau depun un anumit efort vor dormi mai bine noaptea. Însă nu fac altceva decât să-și activeze organismul. În loc să încerce să se liniștească, ele mai mult se agită. 

Un alt sfat ar fi să încerci să nu mai petreci timpul în pat decât atunci când vrei să te odihnești. 

Medici recomandă, în funcție se cât de gravă este situația, anumite medicamente și tratamente. De asemenea, ți s-ar putea recomanda și terapia cognitiv comportamentală care, potrivit multor specialiști, este cel mai indicat tratament pentru insomnie. 

Meditația este un alt mod prin care poți combate insomnia dar s-ar putea să te ajute și suplimentele alimentare ce conțin melatonină. 

Aromaterapia este o altă metodă prin care poți induce starea de liniște și de somn. 

0 290

Fie că te pasionează gătitul sau este mai curând o activitate de weekend, te tentează și pe tine să ai o bucătărie frumoasă și eficientă, așa cum sunt cele pe care le vezi în emisiunile de cooking. Ca să transformi bucătăria de acasă într-una profesională, ai nevoie de dar câteva modificări. 

Iată ce trebuie să faci pentru a avea la tine acasă o bucătărie profesională

Electrocasnice de calitate

Bucătăria unui restaurant este super utilată cu tot felul de aparate și dispozitive, dar lista de electrocasnice pentru bucătăria profesională de acasă va fi mult mai mică. Motivul? Tu vei găti pentru un număr limitat de persoane  și, probabil, o vei face cel mult o dată pe zi. Însă aparatele de gătit și electrocasnicele trebuie să fie performante în așa fel încât să-ți asigure eficiență, dar și un preparat bine făcut. 

Poate cel mai important aparat dintr-o bucătărie este cuptorul. Cele încorporate în aragazuri au un randament scăzut, astfel că va trebui să îți alegi unul de calitate. Pe piață sunt disponibile modele variate de cuptoare profesionale, iar multe dintre ele sunt compatibile pentru bucătăria de acasă. 

Pe lângă cuptor, îți mai trebuie o plită bună, eventual una cu inducție, și un grill electric. Evident, roboții de bucătărie sunt esențiali în tot procesul de preparare, iar pentru acasă îți recomandăm să-ți alegi unul multifuncțional. În acest fel vei economisi spațiu. 

Organizează-ți spațiul

Pentru ca o bucătărie să fie eficientă este necesar să-ți organizezi spațiul. Asigură-te că-ți eliberezi un loc pentru pregătirea ingredientelor, că ai o zonă pentru gătit și locuri de depozitare. O bucătărie devine imediat aglomerată dacă ustensilele sunt lăsate la vedere, ca să le ai oricând la dispoziție, în ideea în care acest lucru îți va asigura eficiența. Având în vedere că vei avea nevoie de ele doar din când în când, cel mai indicat este să le depozitezi în dulapuri și sertare și astfel să-ți eliberezi spațiul de lucru. 

Cu alte cuvinte, bucătăria de acasă are nevoie de o organizare temeinică pentru că, de cele mai multe ori, spațiul este limitat.

Ustensile potrivite

Fă-ți o listă cu ustensilele necesare și renunță la cele pe care le-ai luat dintr-un impuls și pe care le-ai abandonat apoi într-un sertar. În funcție de obiceiurile tale culinare, vei vedea că lista de ustensile este limitată. Prin urmare, este inutil să-ți faci o colecție cu care să aglomerezi spațiile de depozitare. 

Dacă te-ai decis să-ți organizezi o bucătărie profesională la tine acasă, alte sfaturi utile vei descoperi și pe acest blog. 

Sursa foto: Unsplash