26 sfaturi ca să slăbești fără să ții o dietă draconică

26 sfaturi ca să slăbești fără să ții o dietă draconică

0 1475

Te lupți cu kilogramele în plus și nici o dietă parcă nu mai dă rezultate? Încearcă să mănânci mai puțin, dar nu te mai înfometa! În același timp este recomandat să urmezi un alt stil de viață care, în timp, va da rezultate. Iată 26 de sfaturi care te vor ajuta să pierzi din greutate!

1. Notează zilnic, timp de o săptămână ce alimente consumi – Studiile au demonstrat faptul că persoanele căre ţin un jurnal de dietă mănâncă cu 15% mai puţină mâncare faţă de cei care nu au un astfel de jurnal.

2. Atenţie la ce mănânci în weekend –  În urma unui studiu realizat de cercetătorii unei universităţi din Carolina de Nord, s-a constatat faptul că oamenii au tendinţa de a consuma în weekend mai multe calorii decât o fac în cursul săptămânii, în jur de 115 în plus. Cele mai multe dintre acestea provind din alcool şi grăsimi.

3. Gândeşte pozitiv – Dacă te vei focusa doar pe lucrurile pe care nu le poţi face, (renunţarea la mâncăruri fast food, dulciuri, sucuri etc) nici nu le vei duce la bun sfârşit. Gândeşte pozitiv, spune-ţi tot timpul: „Pot să slăbesc!”, „Pot să renunţ la dulciuri”, „Pot să fac sport şi exerciţii fizice!”. Repetă aceste fraze ori de câte ori simţi că îţi este greu sau chiar imposibil. În acest fel, îţi vei educa voinţa.

4. Bea cât mai multă apă – La micul dejun poţi consuma un suc de fructe proaspete, însă pe parcursul zilei ar trebui să consumi numai apă şi cât de mult poţi.

5. Nu mânca tot din farfurie – Încearcă să mănânci cu trei linguri mai puţin din farfurie. Nu trebuie să te scoli de la masă flămândă, dar nici să mănânci prea mult.

6. Uită-te la televizor mai puţin – Când te uiţi la televizor, ai tendinţa de a ronţăi floricele, seminţe, pufuleţi etc. Dacă nu te poţi dezobişnui de acest obicei, atunci încearcă să te uiţi mai puţin la televizor.

7. Fă curăţenie generală o dată pe săptămână – Alege o zi din săptămână în care să faci curățenie în casă: spală podelele, aspiră covoarele din întreaga casă, spală ferestrele, curăţă baia, cabina de duș etc. Alege o activitate care să te ajute să arzi cât mai multe calorii.

8. Aşteaptă ca stomacul să-ţi ceară de mâncare – Foarte multe persoane mănâncă deşi nu le este foame. Motivul? Stresul, starea de nervozitate, oboseala excesivă etc. Dacă te gândeşti la un anumit fel de mâncare şi de abia aştepţi să guşti din el, asta nu înseamnă că ţi-e foame, ci doar poftă. Foame îţi este în momentul în care ai mânca orice îţi pică în mână, fără să faci nazuri. Aşadar, este recomandat să consumi alimente, nu când îţi este poftă sau când eşti stresată, ci când stomacult ău ţi le cere.

9. Miroase o banană, un măr sau frunze de mentă – Studiile au demosntrat faptul că senzaţia de foame dispare dacă mirosim o banană, un măr sau câteva frunze de mentă. Pare ciudat şi de necrezut dar este purul adevăr. Cel puţin aşa susţine Alan R. Hirsch, medic neurolog în cadrul unei clinici din Chicago. El a făcut un studiu în acest sens la care au participat 3000 de voluntari.

10. Culoarea albastră îţi taie pofta de mâncare – Acesta este unul dintre motivele pentru care restaurantele nu folosesc decoraţiuni în această culoare. Albastrul inhibă senzaţia de foame şi pofta de mâncare. Aşadar, serveşte micul dejun, prânzul şi cina în farfurii sau boluri din sticlă bleu. Şi pereţii bucătăriei tale pot fi văruiţi în această culoare. Vei mânca mai puțin.

11. Mânâncă în faţa unei oglinzi – În acest fel vei îţi vei da seama cum arăţi atunci când mănânci şi cum te văd cei din jur.

12. Renunţă la a mai lua liftul şi urcă pe scări – Dacă urci şi cobori scările zilnic, în loc să iei liftul, vei face mişcare, vei arde calorii şi vei slăbi.

13. Lucrezi la birou şi duci o viaţă sedentară? Fă o pauze de mişcare– Persoanele care duc o viaţă sedentară, care lucrează într-un birou şi sunt nevoite să stea pe scaun câte 8 ore pe zi ar trebui să facă pauze de mişcare. O dată la două ore, timp de 5 minute, ridică-te de pe scaun şi fă puţină mişcare.

femei care merg pe jos

14. Mergi cât mai mult pe jos – Dacă mergi pe jos cât mai mult şi cât mai des, vei slăbi. Astfel, dacă distanţele pe care trebuie să le parcurgi sunt mai scurte, renunţă la a lua mijloacele de transport în comun sau maşina personală şi mergi pe jos până la destinaţie.

15. Renunţă la alimentele semipreparate – Acestea conţin foarte multe zaharuri, iar tu trebuie să le eviţi cât poţi de mult. Încearcă să cumperi aceleaşi alimente dar care conţin o cantitate mai mică de zahăr. Atenţie la fructoză şi sirop de porumb. Dacă vezi aceste ingrediente inscripţionate pe eticheta produsului, este recomandat să nu îl cumperi. Evită produsele hidrogenate şi caută-le pe cele care conţin mai mult de 2 grame de fibre la suta de calorii.

16. După fiecare înghiţitură pune lingura sau furculiţa pe masă – În acest fel, vei mânca mai încet, iar creierul va avea timp să proceseze informaţia şi îţi va spune când eşti sătul. Dacă mănânci repede, vei consuma o cantitate mult mai mare decât ai, cu adevărat, nevoie.

17. Aruncă-ţi hainele prea largi– Odată ce ai început să slăbeşti, este indicat să arunci hainele care îţi sunt acum mari. Te vei menține în formă numai la gândul că, dacă te îngrași la loc, va trebui să cheltuieşti o mulţime de bani pentru haine noi.

18. Evită să mai mergi la restaurant – Probabilitatea ca la restaurant să consumi mai multe zaharuri, mai multe grăsimi şi calorii este mult mai mare decât dacă ai mânca la tine acasă.

19. Mănâncă singură, nu în grup – Studiile au demonstrat faptul că atunci când mâncăm împreună cu alte persoane, avem tendinţa de a consuma mai multe alimente decât dacă am mânca singuri. Unul dintre motive ar fi că petreci mult mai mult timp la masă: vorbiţi, râdeţi, discutaţi diverse probleme etc.

20. Consumă cereale integrale la micul dejun 5 zile pe săptămână – Studiile au demonstrat faptul că persoanele care consumă regulat cereale integrale la micul dejun prezintă un risc mult mai mic de a deveni obeze şi de a se îmbolnăvi de diabet. Mai mult, aceste persoane sunt mai slabe decât cele care nu consumă cereale şi pentru că acest aliment conţine mai mult calciu şi fibre şi mai puţine grăsimi.

21. Consumă fructe proaspete în loc să bei un fresh – Sucul de fructe proaspete este plin de zaharuri care îngraşă. Pulpa fructului şi coaja sunt cele care conţin toate vitaminele, mineralele şi nutrienţii. Sucul nu este decât apă cu fructoză.

22. Consumă cât mai multe condimente şi sosuri iuţi – Piperul, ardeiul iute, sosurile iuţi îţi accelerează metabolismul şi te ajută în procesul de ardere a grăsimilor.

23. Spală-te pe dinţi după fiecare masă pe care o iei – Respiraţia proaspătă şi curată va trimite un semnal creierului tău prin care îi va transmite ideea că ai terminat de mâncat la micul dejun, prânz sau cină. Deci, organismul tău nu se va mai aştepta să primească mâncare, astfel că nici senzaţia de foame nu va mai exista.

24. Nu sări peste micul dejun – Studiile au demonstrat faptul că, cu cât mănânci mai mult la micul dejun, cu atât vei mânca mai puţin la cină. Acesta este un lucru foarte bun căci vei avea de ars mai puţine calorii până la ora la care te duci, de obicei, la culcare.

femeie care bea lapte

25. Consumă lapte slab – Dacă bei regulat lapte, alege produse care conţin doar 2% grăsime. Dacă bei deja lapte care are 2% grăsime, cumpără produse cu 1% grăsime. În acest fel, vei consuma cu aproape 20% mai puţine calorii.

26. Atenţie la cafeaua pe care o consumi – Capucino, mocacino, cafea cu lapte, cafea cu caramel şi alte sortimente de acest gen conţin foarte puţină cafea, în schimb au o cantitate extrem de mare de zahăr. Renunţă la aceste băuturi şi consumă cafea pe care să o prepari la tine acasă, eventual la ibric.

COMENTARII

Lasă un răspuns