7 tipuri de obezitate și 7 metode pentru a slăbi

7 tipuri de obezitate și 7 metode pentru a slăbi

0 1759

Există persoane care, chiar dacă mănâncă foarte mult și orice, nu se îngrașă niciodată. Arderile din organism, în acest caz, sunt foarte puternice, iar metabolismul este unul accelerat. Norocul lor! Însă, există mulți alții care ar da orice pentru a pierde câteva kilograme. În cazul acestora, drumul este lung, dificil și, de multe ori, un adevărat chin. Însă, dacă vrei, se poate! Iată mai jos 7 tipuri de obezitate și ce-ar trebui să faci pentru a slăbi!

femeie care mananca mult cefacemimi.ro1. Obezitatea cauzată de o alimentație excesivă

Acest tip de obezitate este cel mai des întâlnit și apare din cauza unui exces alimentar, a unei diete bogate în grăsimi, zahăr, prăjeli, e-uri, alimente procesate, de tip fast food etc.  Cu alte cuvinte, când vine vorba despre mâncare, nu ai simțul măsurii. Ce-ar trebui să faci? În primul rând, să mănânci mai puțin la mesele principale ale zilei, să renunți la ronțăielile dintre mese, la dulciuri, alimente procesate și fast food. Consumă multe fructe și legume proaspete și fă cât mai multă mișcare!

femeie prajitura cefacemimi.ro cefacemimi.ro2. Obezitatea generată de stres

Ține tot de o alimentație dezechilibrată, iar motivul pentru care ajungi să înfuleci orice îți cade în mână îl reprezintă, nu firea ta gurmandă, ci stresul, anxietatea și depresia. Multe femei, când trec printr-o perioadă nefericită în viața lor, dau buzna în frigier. Este o plăcere pe care nu și-o pot refuza, o bucurie mică pe care și-o fac. Dacă nu te poți abține de la ducliuri, de exemplu, și ai mânca toate bomboanele, înghețata și prăjiturile din lume, încearcă să-ți prepari o salată din fructe. Ține minte faptul că nu organismul tău cere mâncare, ci psihicul! Deci, încearcă să ieși din borcanul cu melancolie sau încearcă să lupți împotriva stresului!

femeie care mananca paste cefacemimi.ro3. Obezitatea cauzată de gluten

Pâine, cereale precum grâu, orz, orez, malț, ovăz, secară și derivate din acestea – iată câteva alimente de care nu trebuie să te apropii! În foarte multe cazuri, obezitatea este generată de gluten, iar cele mai predispuse acestei afecțiuni sunt femeile care sunt sau se apropie de menopauză. Dar nu numai! Ce trebuie să faci? În primul rând, să elimini din dieta ta aceste alimente. În al doilea rând, să eviți statul pe scaun cu orele, să faci mișcare și să spui adio țigărilor și alcoolului.

femeie burta cefacemimi.ro4. Obezitatea metabolică

Vorbim despre persoanele care au abdomenul proeminent (în general bărbații suferă de acest tip de afecțiune). Obezitatea abdominală sau metabolică este considerată cea mai periculoasă, cu consecințe grave asupra sistemului cardiovascular. Se poate defini atunci când circumferința abdominală la femei este mai mare de 88 de centimetri și, în cazul bărbaților, mai mare de 102 centimetri. Sport! Fă cât mai mult sport și ține o dietă bazată pe fructe, legume, brânzeturi și carne slabă!

femeie picioare cefacemimi.ro5. Obezitatea provocată de o circulație sanguină proastă

Este un tip de obezitate ereditar și apare mai ales în cazul femeilor gravide. Însă, motivul principal este circulația a sângelui foarte proastă, mai ales la nivelul picioarelor. Ce faci în acest caz? Pe lângă o alimentație săracă în grăsimi și zaharuri, va trebui să faci și mișcare. Urcă și coboară scările, renunță la a mai marge cu liftul, plimbă-te cu bicicleta, practică înotul, aleargă 30 de minute prin parc.

barbat gras pizza6. Obezitatea de tip masculin (androidă)

Apare mai frecvent la bărbați, iar grăsimea se depune la nivelul cefei, toracelui și abdomenului. Crește riscul bolilor cardiovasculare, a diabetului zaharat, duce la creșterea colesterolului și a trigliceridelor. Renunță la grăsmi, prăjeli, alimente proceste,fast food, dulciuri. Consumă mâncăruri fără E-uri, cât mai naturale.

obezitate sedentarism cefacemimi.ro7. Obezitatea provocată de sedentarism

Acest tip de obezitate este generat de o viață sedentară, lipsă, în mare parte, de activitate fizică. Ar trebui să-ți faci un abonament la sală, la înot, să mergi cât poți de mult pe jos. Evident, și alimentația trebuie să fie una corectă. Practic, consumi calorii dar organismul nu le arde.  Nici nu are cum dacă stai toată ziua pe scaun sau în pat,ronțăind cipsuri  la televizor.

COMENTARII

Lasă un răspuns