8 mituri despre exercitiile de la sala de fitness

8 mituri despre exercitiile de la sala de fitness

0 2085

Sărmăluţele, cozonacii, piftia şi dulciurile cu care te-ai delectat de sărbători ţi-au adus câteva kilograme în plus? Este cazul să iei atitudine şi să te gândeşti la cum vei da jos colăceii şi burtica. Dieta şi mersul la sală par a fi cele mai sigure variante. Însă, există o mulţime de mituri despre menţinerea în formă care pot fi suficiente pentru a te descuraja chiar înainte de a începe exerciţiile. Din fericire, foarte multe dintre ele sunt false. Mimi îţi spune de ce anume trebuie să ţii cont când mergi la fitness. Ascult-o pe Mimi!

 

Dacă faci efort fizic, poţi să mănânci cât vrei

Fals. Nu poţi să dai buzna peste alimente bogate în grăsimi doar pentru simplul motiv că faci exerciţii fizice. Dacă doreşti să slăbeşti şi să rămâi aşa trebuie să adopţi o dieta echilibrată şi sănătoasă, ceea ce înseamnă să mănânci mai puţine grăsimi şi zaharuri.

 

Pentru a fi în formă trebuie să mergi zilnic la sală

Fals. Poţi să înlocuieşti sala cu 30 min de mers pe jos sau alergat. Nu contează unde faci mişcare. Important este să renunţi la sedentarism, să depui efort fizic şi să arzi cât mai multe calorii. Te vei simţi în formă şi vei fi mai mult decât fericită şi mulţumită de corpul tău. Nu uita un lucru: sportul nu te ajută doar să slăbeşti, sportul îţi tonifică muschii, îi dă o stare de bine, este benefic pentru inimă şi îţi menţine frumuseţea.

 

În timp ce lucrez la sală n-ar trebui să simt durere

Adevărat: Există o limită foarte fină între disconfort şi durere iar tu trebuie să ţi-o descoperi singură. În momentul în care începi un program de fitness, muşchii tăi vor trece printr-un proces de adaptare. Vei simţi disconfort dar şi o senzaţie incredibilă de putere. Dacă te confrunţi cu dureri puternice la genunchi, coapse, omoplaţi, mâini, coloană vertebrală atunci trebuie să te opreşti. Dar, dacă ai doar celebra febră musculară, trebuie să continui.

 

Femeile care ridică greutăţi fac muşchi

Fals. Femeile nu au suficient testosteron pentru a dezvolta muşchi mari, iar antrenamentele de forţă cu greutăţi mici sunt chiar indicate.

 

Este posibilă slăbirea locală

Fals. Din păcate nu poţi „topi” grăsimea dintr-o anumită zonă a corpului dacă faci exerciţii numai în zona respectivă. Exerciţiile de tonifiere vor întări muşchii şi le vor da mai mult relief.  Numai combinaţia între exerciţiile de aerobic şi o dietă cu conţinut redus de grăsimi poate modifica vizibil stratul de grăsime al corpului.

 

Nu faci nimic dacă nu te epuizezi fizic

Fals. A face mişcare până la epuizare şi durere nu te ajută mai mult! Dimpotrivă!  Te poţi alege cu serioase leziuni fizice. Este important să depui efort ca să poţi întări condiţia inimii, plămânilor şi muşchilor. Dar, dacă nu eşti atentă, te poţi răni. Exerciţiile nu trebuie să implice niciodată durere fizică.

 

Muşchii cântăresc mai mult decât grăsimea , deci cu cât ai mai mulţi muşchi, cu atât cântăreşti mai mult.

Fals. Muşchii nu cântăresc în realitate mai mult decât grăsimea corporală. Totuşi, sunt mai denşi, deci un gram de muşchi va ocupa sensibil mai puţin loc în corpul tău decât unul de grăsime. Mai mult. muşchii oferă o mai bună irigare a sângelui decât grăsimea corporală şi astfel ard mai multe calorii- chiar şi atunci când eşti în repaos.

 

Dacă vrei un abdomen plat, fă cât mai multe exerciţii pentru muşchii abdominali

Fals. Poţi să ai cel mai musculos abdomen din istorie, „pacheţelele” nu se vor vedea decât dacă nu ai pic de grăsime pe burtică. Pentru asta, trebuie să cuplezi abdomenele cu un antrenament aerobic.

 

COMENTARII

Lasă un răspuns