Ai dureri de spate? Iată 13 sfaturi ca să te simţi mai...

Ai dureri de spate? Iată 13 sfaturi ca să te simţi mai bine!

De ce te doare spatele? Să fie de vină salteaua pe care dormi şi care ar trebui schimbată? Ori, faptul că porţi încălţăminte cu toc înalt sau, dimpotrivă, cu talpă foarte joasă? Şi stilul tău de viaţă poate influenţa apariţia durerilor de spate: stai mult pe scaun, la birou, în faţa calculatorului sau duci o viaţă sedentară. Indiferent de motive, ar trebui să încerci un tratament! Mimi îţi dă 13 metode care te vor ajuta să scapi de durerile de spate fără să apelezi la medic. Ascult-o pe Mimi!

 

Gheaţa reduce inflamaţile

Dacă durerea este cauzată de o inflamaţie, te-ar putea ajuta gheaţa. Gheaţa blochează temporar durerea şi ajută la reducerea inflamaţiilor. Practic, funcţionează ca un analgezic. Pune un prosop cu gheaţă pe zona dureroasă şi las-o să acţioneze timp de 15 minute. Repetă tratamentul de mai multe ori pe zi.

Respectă o dietă sănătoasă

Chiar dacă urmezi sau nu un tratament împotriva afecţiunii ce a declanşat durerea de spate, medicii recomandă să ai grijă şi în ceea ce priveşte dieta pe care o urmezi. Încearcă să elimini toxinele din organism, pentru ca acesta să se refacă într-un timp cât mai scurt. Consumă multe fructe şi legume, carne slabă de pui şi de peşte (acesta conţine o cantitate mare de Omega 3). În acelaşi timp, renunţă la alcool, tigări, cafeină, zahăr, prăjeli şi grăsimi.

Hidratează-te

Hidratarea corectă a organismului ajută la reducerea contracţiilor care se produc în zona discurilor coloanei vertebrale (contracţii care apar odată cu înaintarea în vârstă şi care pot fi dureroase). Consumă apă plată cât de mult poţi!

 

 

Apelează la masaj

Un masaj profesionist ar putea să te scape de durerea de spate. La fel şi un masaj făcut acasă. Foloseşte creme antiinflamatoare sau uleiuri esenţiale cu efect calmant.

 

Optează pentru analgezice naturale

Valeriana îţi poate fi de mare ajutor. Ingredientul activ din această plantă interacţionează cu receptorii din creier, având ca rezultat un efect uşor sedativ. Consumă ceai de valeriană şi vei vedea că durerea de spate se va atenua. Un alt remediu este şi bromelaina, o enzimă digestivă cu proprietăţi antiinflamatoare care se extrage din ananas. S-a descoperit faptul că, dacă mănânci ananas în cantităţi mai mari, vei stimula circulaţia sângelui şi vei ajuta organismul să lupte împotriva inflamaţiilor.

Dormi corect!

Atunci când dormi, pune-ţi o pernă sub genunchi şi una sub cap. În acest fel, vei micşora presiunea exercitată asupra spatelui. Dacă dormi pe-o parte, pune o pernă între picioare.

 

Consumă ceai de ghimbir

Şi ghimbirul ajută la calmarea durerilor, iar asta deoarece este un bun analgezic şi antiinflamator. Beai câte două, trei căni de ceai de ghimbir pe zi.

Ia vitamine

Vitaminele B1, B6, B2 şi B12 vor ajuta muşchii să se relaxeze, iar durerea de spate se va diminua sau chiar va dispărea.

Alte sfaturi:

– Renunţă la tocurile înalte şi încălţămintea cu talpă plată!

– Stai mult pe scaun, în faţa calculatorului? O dată pe oră, ia o pauză de 10 minute, timp în care fă mişcare.

– Renunţă la viaţa sedentară! Fă mişcare în fiecare zi cel puţin jumătate de oră.

– Nu mai ridica greutăţi!

– Nu mai purta, cel puţin pentru o perioadă, geantă de umăr şi încearcă să foloseşti un rucsac ce are două bretele.

În cazul în care durerile de spate persistă sau devin din ce în ce mai puternice, recomandat este să te programezi la un consult medical de specialitate.

COMENTARII

Lasă un răspuns