Alimente care luptă împotriva gripei şi răcelii. Uite ce să mănânci!

Alimente care luptă împotriva gripei şi răcelii. Uite ce să mănânci!

Ne aflăm în plin sezon de gripă şi răceală, iar organismul nostru trebuie ferit de germeni, microbi, viruşi şi bacterii. Ajutoarele pe care le avem la îndemână se regăsec în alimente – fructe, legume şi carne – însă, pentru a evita îmbolnăvirile, ar trebui să ştim ce anume să consumăm. Iată mai jos o listă a celor mai bune remedii împotriva gripei şi a răcelilor de sezon.

 

 

 

ciuperca1. Ciuperci

Ciupercile aduc foarte multe beneficii sănătăţii, fiind recunoscute şi pentru acţiunea lor împotriva gripei şi a răcelii. Motivul? Conţin seleniu care ajută celulele albe să producă citokine – substanţe de natură proteică ce transmit informaţii între diferite celule şi care grăbesc vindecarea. De asemenea, ciupercile conţin beta-glucan, o fibră cu capacităţi antimicrobiene care activează celulele responsabile cu distrugerea infecţiilor.

usturoi verde2. Usturoi prospăt, verde

Legumele cu miros foarte puternic precum usturoiul au proprietăţi curative, luptând împotriva îmbolnăvirilor – gripă şi răceală – datorită unei fitochimicale denumite alicină – un compus antimicrobian. Un studiu efectuat în Anglia a demonstrat faptul că persoanlele care consumă des usturoi sunt mult mai ferite în faţa gripei şi a răcelilor şi se refac mult mai repede dacă au contactat deja viruşii, faţă de cele care nu consumă în mod regulat această legumă.

somon3. Somon proaspăt

Într-un studiu efectuat recent s-a descoperit faptul că persoanele cu un nivel mai scăzut de vitamina D în organism suferiseră, recent, de răceală sau gripă. Cele cu un nivel crescut de vitamina D nu au raportat astfel de afecţiuni. Vitamina D poate fi asimilată de organism prin consumul frecvent de somon proaspăt. Acesta poate fi gătit în aburi sau la cuptor.

ceai4. Ceai

Cercetătorii de la Universitatea Harvard au descoperit faptul că dacă bem cinci ceşti de ceai negru pe zi vom avea un sistem imunitar foarte puternic în numai două săptămâni. Asta, datorită unui element care se regăseşte îm frunzele de ceai şi anume teanina. Ceaiul conţine, de asemenea, catechină care luptă împotriva radicalilor liberi. Medicii recomandă să consumăm între una şi trei ceşti de ceai negru, verde şi alb pe zi.

iaurt5. Iaurt

Tractul digestiv este unul dintre cele mai mari organe şi, dacă nu este bine imunizat, poate fi locul propice dezvoltării microbilor, bacteriilor şi virusurilor. Pentru imunizare sau pentru distrugerea germenilor, consumă iaurt bogat în probiotice – culturi vii şi active care imunizează sistemul digetiv.

ciocolata neagra6. Ciocolată neagră

Experţii în nutriţie consideră că ciocolata neagră poate fi inclusă pe lista alimenteleor sănătoase. Un studiu publicat într-o revistă britanică de nutriţie a demonstrat faptul că ciocolata neagră întăreşte imunitatea organismului şi un consum frecvent îl ajută să facă faţă infecţiilor.

migdale7. Migdale

Migdalele sunt bogate în vitamina E, care ajută organismul să se apere împotriva gripei şi a răcelii. Vitamina E protejează mai ales sistemul respirator, cel mai predispus infecţiilor sezoniere. Pe lângă migdale, mai poţi consuma cereale, seminţe de floarea soarelui sau grâu germinat.

capsune8. Căpşune

Căpşunele conţin o cantitate extrem de mare de vitamina C şi nu ar trebui să lipsească din meniul tău în această perioadă. Chiar dacă timpul lor a trecut, le găseşti în continuare în supermarket şi hypermarket. Conţin foarte mulţi antioxidanţi care fortifică sistemul imunitar, iar organismul se poate apăra împotriva îmbolnăvirilor. Dacă deja ai răcit, căpşunele vor grăbi vindecarea, şi nici răceala nu va fi una foarte puternică.

cartof dulce9. Cartofi dulci

Beta-carotenul ajută sistemul imunitar, iar organismul poate face faţă cu brio gripei şi răcelilor de sezon. De asemenea, elementele pe care le conţine cartoful ajută la eliminarea şi neutralizarea toxinelor acumulate în organism. Cartofii dulci dar şi alte fructe şi legume portocalii (morcovi, dovleac, pepene galben, suc de fructe, gălbenuş) sunt surse de beta-caroten pe care ar trebui să le asimilezi mai ales în sezonul rece.

COMENTARII

Lasă un răspuns