Biroul de acasă. Idei de amenajare. 5 sfaturi utile

Biroul de acasă. Idei de amenajare. 5 sfaturi utile

Biroul de acasă trebuie să fie organizat
Munca de acasă poate deveni stresantă dacă nu ai un spațiu adecvat de lucru

Biroul de acasă și amenajarea spațiului de lucru sunt în această perioadă o prioritate pentru mulți dintre noi, cei care lucrăm remote. Prin urmare, este normal să ne dorim un loc numai al nostru, care să ne satisfacă toate cerințele, în funcție de jobul pe care îl avem și munca pe care o depunem. Iată cum să decorăm acest spațiu, fie că este vorba de o zonă restrânsă din living sau o încăpere separată!

Biroul de acasă. Idei de amenajare. 5 sfaturi utile

Munca de acasă ne-a deschis noi perspective și mulți dintre noi nici nu concepem să ne mai întoarcem la birou. Faptul că lucrăm din confortul propriului nostru cămin ne ajută să economisim timp, bani și energie, ne lasă libertatea de a ne manageriza singuri timpul și task-urile. Însă, pe de altă parte, pentru o muncă eficientă și productivă, care să dea rezultate, avem nevoie să ne organizăm puțin spațiul de lucru. Până să apară pandemia, nimeni nu s-a gândit că va lucra de acasă, motiv pentru care spațiul locuinței noastre era împărțit cu totul altfel. Iată-ne, deci, în situația de a regândi zona din living sau dormitor în așa fel încât munca remote să fie o plăcere, nu o corvoadă. Mai mult, unii dintre noi vor fi nevoiți să facă și câteva investiții de ordin tehnic. Iată cum ar trebui să-ți dotezi zona de lucru pentru ca munca de acasă să se desfășoare în aceleași condiții ca la birou! 

Ai nevoie de un telefon bun 

Poate că nu este cazul să investești într-un telefon ultimul răcnet, dar pentru că vorbești foarte mult în această perioadă și pentru că ai de transmis ori ai de primit multe date, ai putea să te gândești să-ți cumperi un smartphone mai performant. Dacă ai amânat până acum această achiziție, munca remote ar putea fi un prilej bun să dai o tură prin magazine. Alege un model rapid, eficient, simplu, cu o memorie care să suporte un volum mare de date. Telefonul este esențial, te vei baza pe el foarte mult indiferent de munca pe care o prestezi. Nu ai vrea să te lase când ți-e lumea mai dragă, în mijlocul unei convorbiri, a unei ședințe sau să nu-l poți folosi pentru accesarea anumitor informații. Iar dacăm o astfel de achiziție nu se regăsește în planurile tale, nu uita să vorbești cu angajatorul! Acesta este obligat prin lege să-ți pună la dispoziție toate dispozitivele și aparatura necesară muncii pe care o prestezi.

Net de mare viteză 

Este esențial să ai un un laptop care să se miște „brici”, dar fără un semnal puternic și un net de mare viteză nu prea vei avea ce face cu el. Prin urmare, încearcă să obții un abonament care să-ți asigure viteză maximă. Pentru asta te poți adresa furnizorului. 

Dacă folosești un router, atenție! În cazul în care dispozitivul se află în altă cameră, departe de laptop, e posibil ca netul tău să meargă mai greu. La fel și dacă deschizi multe taburi, încarci filme, muzică etc. Pentru un semnal bun și o viteză optimă routerul trebuie amplasat în anumite locuri din casă, în așa fel încât să transmită semnal de calitate. Știm cu toții că în unele zone din locuință semnalul este mai slab, iar în altele mai bun. 

Indiferent de motive, dacă nu ai semnal așa cum ți-ai dori și nici viteză, încearcă să te adresezi unui specialist care să rezolve problema. 

Un laptop rapid și inteligent 

Un laptop bun te va ajuta să fii productiv și eficient. Ar trebui să investești într-un model care să-ți satisfacă nevoile și să te ajute în munca pe care o depui zilnic. Cu toții ne dorim să lucrăm cât mai repede și să obținem rezultate. Dar un calculator plin de viruși, care se mișcă greu, care se blochează frecvent, care îți dă erori și nu-ți permite anumite acțiuni ar trebui înlocuit. Poate ai norocul să primești un laptop nou de la job. Însă, dacă nu ești atât de norocos, atunci fă un efort și înlocuiește-l pe cel vechi. Alege un model de generație nouă și investește în performanță. 

Dacă nu dispui de un buget generos, poți alege și varianta achiziționării unui produs second hand. Recomandat este să-l cumperi dintr-un magazin de specialitate care îți oferă garanție. Pentru ca totul să fie sigur. Și nu uita să-ți instalezi toate programele de care ai nevoie. 

O imprimantă de calitate

Dacă lucrezi cu acte și documente, probabil vei avea nevoie și de o imprimantă. Alege un model mic, pentru biroul tău de acasă. Nu-ți trebuie ceva foarte sofisticat, ci un produs de calitate, dar simplu. Evident, va trebui să ai grijă să cumperi și toner imprimantă. Comenzi poți face chiar online. 

Ce model să alegi? Depinde, din nou, de nevoile tale. De exemplu, poți opta pentru o imprimantă inkjet, care folosește cerneală sau pentru una laser, care folosește toner. Un alt criteriu de alegere: culoarea printării. Unele produse printează alb negru, altele color. Dacă ai de-a face cu documente poți alege prima variantă care este mai ieftină. Evident, poți cumpăra o imprimantă clasică care te ajută să tipărești și doar atât sau una multifuncțională pe care o vei folosi și la scanat, și la copiat sau trimite chiar faxuri. 

Biroul de acasă. Cum decorezi masa de lucru

Iată că biroul de acasă este funcțional, iar tu ești pregătiti de lucru. Ce lipsește din peisaj? Cum ai văzut probabil mai în toate filmele, pe masa de lucru mereu se află o ramă foto cu membrii familiei. Să-i privești din când în când pe cei dragi cum îți zâmbesc dintr-o vacanță pe care ați petrecut-o împreună este cel mai reconfortant lucru pe care îl poți face într-o pauză de cafea. 

Iar dacă încă nu ai o imagine cu cei dragi, ai putea să organizezi o întâlnire și să le faci o fotografie. O poți scoate chiar tu la imprimantă, nu e obligatoriu să mergi la un magazin foto sau studio. Dar ai nevoie de hârtie foto a 4 – pentru o imagine mare și clară – și de o imprimantă specială. 

Evident, de pe birou poți păstra și alte lucruri personale. Cana în care în care îți savurezi dimineața cafeaua, un calendar, suporturi din plastic pentru hârtii sau dosare, o agendă, un suport pentru ustensile de scris, poate o veioză cu lumină caldă. 

Însă, pentru organizarea ca la carte a spațiului de lucru de acasă va trebui să ții cont și de sfaturi de decorațiuni interioare.

  • Nu uita că această încăpere  trebuie să fie cât mai luminoasă, cât mai bine aerisită și confortabilă. Zugrăveala va trebui să fie într-o culoare deschisă, care să confere încăperii un aer relaxat și calm. Nu ar trebui să-ți atragă atenția, să te enerveze sau să te agite. 
  • Masa de lucru trebuie să fie practică și utilă. Investește într-un birou cu polițe sau sertare, caută un scaun cât mai comod, ergonomic și nu uita că s-ar putea să ai nevoie de rafturi sau chiar de o  mică bibliotecă. 
  • Amplasează într-un colț al camerei un lampadar care să amplifice lumina degajată de lustră, aplice sau plafonieră. 

Ce-ar mai fi de făcut? Să te arunci în pijamale și să pregătești raportul de mâine!

Sursa foto: Pexels

COMENTARII

Lasă un răspuns