Ce mancam ca sa ne incalzim pe timp de iarnă

Ce mancam ca sa ne incalzim pe timp de iarnă

0 1474

Iarna ne apărăm de frig îmbrăcând haine cât mai groase, dar puţini dintre noi ştiu că şi alimentele pe care le consumăm joacă un rol foarte important în reglarea temperaturii corpului. Prof. dr. Gheorghe Mencinicopshi, directorul Institutului de Cercetări Alimentare, ne spune ce alimente trebuie să consumăm în sezonul rece. Mimi a aflat toate noutăţile! Ascult-o pe Mimi!

Cum vara preferăm fructele, îngheţata şi băuturile reci, iarna ar trebui să mâncăm mai gras şi mai condimentat. Dar nu numai!  Pentru a nu suferi din cauza frigului trebuie ca, în această perioad,ă să consumăm cât mai multe grăsimi „bune”, condimente şi ceaiuri. Grăsimile sunt principalele surse de calorii şi eliberează cea mai mare cantitate de căldură.  Cumpără unt, ulei de măsline extravirgin, carne, lactate. În ceea ce priveşte untul, limitează-te la o cantitate de 40-50 de grame pe zi. Nu mai mult! Pe de altă parte, condimentele stimulează circulaţia sângelui şi înlătură senzaţia de mâini şi picioare reci. Alege boia de ardei iute, piper alb sau negru, ardei iute sau pulbere de hrean. Şi ceaiurile calde au efect: consumă ceai verde, ceai negru şi, mai ales, ceai de ghimbir.

Unt, nu margarină!

Prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetări Alimentare, trage un mare semnal de alarmă: nu toate grăsimile sunt bune! Atenţie la cele vegetale hidrogenate şi partial hidrogenate! Ne referim aici, în primul rând, la margarină! Grăsimile hidrogenate sau parţial hidrogenate sunt extrem de periculoase pentru sănătate. Există multe persoane care nici acum nu fac diferenţa între unt şi margarină dar acesta există şi este una foarte mare. Untul este un aliment sănătos dacă este consumat cu moderaţie, margarina predispune organismul la îmbolnăviri grave precum boli cardiovasculare, neurodegenerative, afectează sistemul imunitar şi poate duce chiar la apariţia cancerului.

Mănâncă câte un ou pe zi!

Un meniu diversificat şi bogat în proteine este mai mult decât indicat pe timp de iarnă. Consumă ouă! Câte un ou pe zi îţi va oferi cantitatea necesară de proteine care să te apere împotriva temperaturilor scăzute. Şi carnea de porc este binevenită pe timp de iarnă. Însă, cel mai indicat ar fi să consumăm peşte gras. Nutriţionistul ne recomandă să alegem macrou, hering, somn sau sardine la conservă. Atenţie însă! Nu prăji cărnurile în ulei de floarea soarelui deoarece, de la o anumită temperatură, acesta devine foarte toxic. Alege uleiul de măsline extravirgin sau uleiul de palmier.

Mănâncă slănină cu ceapă sau usturoi

La prima vedere pare o mâncare nesănătoasă, chiar periculoasă pentru organism. Consumată în cantităţi mari, chiar este. Dar, dacă mâncăm rar, nu există nici o problemă. Motivul? Usturoiul şi ceapa conţin substanţe care împiedică depunerea grăsimilor pe pereţii vaselor de sânge. Nu mai punem la socoteală faptul că ceapa şi usturoiul conţin substanţe cu proprietaţi antiseptice care te apără de microbi şi îmbolnăviri.

Consumă ceai de ghimbir

Ghimbirul îţi pune în mişcare sângele care-ţi încălzeşte corpul. Fierbe apă, pune-o într-o cană şi adaugă o linguriţă de ghimbir ras. Adaugă câteva picături de lămâie, iar după ce s-a mai răcit puţin pune una, două linguriţe de miere de albine. Băutura este foarte energizantă şi poate fi consumată dimineaţa, înainte de a ieşi din casă, în frig. Mierea îţi dă energie datorită conţinutului bogat în vitamine şi minerale, iar ghimbirul detensionează muşchii corpului.

Foloseşte în mâncăruri condimente iuţi

Boia de ardei iute, piper alb sau negru, ardei iute, pulbere de hrean uscat – toate acestea stimulează circulaţia sângelui şi înlătura senzaţia de frig, de mâini şi picioare reci. Consumă condimente iuţi! Sunt benefice pentru organism, foarte sănătoase şi ajută digestia.

Alege nuci, alune şi migdale

Vrei o gustare între mese? Alege nuci, alune de pădure, migdale şi fistic. Acestea conţin fibre, proteine şi acizi graşi substanţe care dau organismului energie pe tot parcursul zilei.

 Nu consumaţi alcool în exces!

„Iarna consumăm vin şi ţuică fiartă. Sunt băuturi sezoniere. Chiar dacă ai impresia că alcoolul te încălzeşte, să ştii că te înşeli. Acesta este vasodilatator şi doar dă senzaţia de căldură în corp. Alcoolul oferă însă organismului aşa numitele calorii oarbe care nu furnizează energie, ci consumă vitamine pentru a fi asimilate de organism. Din păcate sunt foarte multe persoane care consumă alcool în ideea în care se vor încălzi, iar aceasta este cea mai mare greşeala, mai ales dacă se bea în cantităţi mari”.

 

COMENTARII

Lasă un răspuns