Ce pachetel cu mancare ii punem celui mic la scoala?

Ce pachetel cu mancare ii punem celui mic la scoala?

0 2003

Mimi este in mare impas. Nu stie ce pachetel cu mancare sa-i mai puna celui mic atunci cand merge la scoala. Nu mai punem la socoteala ca micutul este atat de mofturos! Mananca foarte putin si nu orice! Ce-i de facut? Mancarea trebuie sa fie gustoasa dar si sanatoasa! Mimi a vorbit cu cativa specialisti in nutritie si a aflat cum trebuie sa procedeze. Acum iti spune si tie ce este de facut. Ascult-o pe Mimi!

Atunci când merge la şcoală, copilul tău nu poate lua cu el recipiente foarte mari, aşa că nu-i poţi pune la pachet mâncarea pe care o consumă, de obicei, acasă. Astfel, trebuie să ştii ce alte alimente să alegi pentru a-i asigura surplusul de vitamine necesar zi de zi.

Pâine integrală pentru senvişuri

Cel mai des, copilul tău va dori să mănânce sandvişuri. Foloseşte pâine neagră integrală cu fibre, brânză sub formă de cremă sau feliuţe subţiri, legume precum roşii sau castraveţi, ouă fierte, carne de pui sub formă de grătar.

Combină zilnic aceste ingrediente astfel încât cel mic să nu se sature de ele.

Alege fructe proaspete sau uscate

Pune în ghiozdanul celui mic fructele sale preferate: mere, banane, portocale, kiwi. De asemenea, poţi înlocui fructele proaspete cu cele uscate: stafide, curmale, prune, pe carecopilul să le ronţăie când simte nevoia.


Evită brânza topită şi margarinaDacă pregăteşti senvişuri, evită maioneza, pentru că aceasta se serveşte numai proaspătă. De asemenea, evită margarina (folosind în locul acesteia untul) şi brânza topită. Nu-i da celui mic prăjeli precum şniţele sau carne pane. Nu în ultimul rând, trebuie evitată mâncarea semipreparată şi fast food-urile.

Fără sucuri acidulate

În pacheţel nu ar strica să existe şi o sticluţă cu suc preparat dn fructe proaspete. În nici un caz nu ii da celui mic să bea sucuri acidulate cumpărate din magazin! Dacă nu optezi pentru suc, pune-i în rucsac o sticlă cu apă plată.

Împachetează în şerveţele colorate!

Pentru ca mâncarea să fie atrăgătoare iarc el mic să mănânce cu poftă, împachetează senvişurile în şerveţele imprimate cu figurine in desene animate sau flori. De asemenea, poţi alege caserole de plastic de culori diferite.

Pentru desert alege miere

Unul dintre cele mai sănătoase deserturi este senvişul din pâine integrală cu unt natural şi miere. Atenţie la cantitatea de miere pe care o foloseşti: aceasta trebuie să fie puţină în aşa fel încât să nu curgă, iar copilul să se păteze.

Specialiştii în nutriţie Alin Popescu, Elena Casapu si Cristina Balanescu ne-au dat câteva idei de reţete pe care poţi să le prepari copilului tău atunci când merge la şcoală.

Mizează pe fructe”

Dr. Alin Popescu, specialist în nutriţie

Dr. Alin Popescu, specialist în nutriţie „Banana este foarte importantă prin aportul de carbohidraţi dar şi de fibre vegetale şi vitamine. Aceste fructe pot fi înlocuite şi cu legume: arde gras, roşii, castraveţi” Uite ce ne recomandă specialistul Alin Popescu pentru pachetul celui mic:

  • O banană, un măr sau o portocală;
  • Un iaurt natural cu biscuiţi;
  • Un sandwich care să conţină unt (nu în exces), carne de pui rece, o felie de brânză, roşii sau ardei gras. Evitaţi maioneza!

 

În pachetul de şcoală nu trebuie să lipsească oul”

Elena Casapu, specialist în nutriţie

Dr. Elena Casapu, specialist Nestle în nutriţie, ne recomandă ca în pachetul copilului să se regăsească oul, fie fiert fie sub formă de omletă”. Iată ce reţetă ne recomandă:

  • Ou fiert;
  • Pâine pe bază de cereale integrale;
  • Iaurt sau brânză;

Copilul trebuie să consume lactate”

Cristina Bălănescu, medic nutriţionist

Dr. Cristina Bălănescu, specialist în nutriţie la Clinica ClarMed, este de părere că cei mici trebuie să consume alimente cât mai variate pentru a-şi asigura surplusul de vitamine necesare. Iată ce reţetă ne oferă:

  • iaurt natural

  • ou fiert

  • sandviş din 2 felii de pâine, brânză, roşii sau castravete

  • suc de fructe proaspete

COMENTARII

Lasă un răspuns