Ceai verde sau ceai negru? Iată care sunt diferențele și ce ar...

Ceai verde sau ceai negru? Iată care sunt diferențele și ce ar trebui să consumăm!

0 2195

Ceaiul este o băutură atât de apreciată, încât este cea mai consumată din lume, după apă. Se știe că este foarte sănătos însă, pentru a beneficia pe deplin de calitățile sale, ar trebui să cunoaștem diferențele dintre cele mai întâlnite tipuri de ceai – cel verde și cel negru – dar și efectele adverse ale acestei băuturi atât de îndrăgite. Iată ce sfaturi ne dau specialiștii site-ului medicină-naturistă.ro.

Această băutură este esențială pentru sănătatea noastră. De-a lungul timpului s-au făcut multe cercetări pentru a demonstra cât de eficient este un ceai, de ce ar trebui să-l bem și, mai ales, ce fel de ceai ar trebui să bem.

Ceaiul este o plantă în sine și este clasificat în mai multe tipuri: ceai alb, ceai verde, ceai negru etc. Este cultivat mai ales în China și Japonia dar s-a răspândit pe tot globul și se cultivă și în Brazilie, Argentina, în zonele tropicale și sudtropicale.

Care este diferența între ceaiul verde și cel negru?

Ceaiul verde se diferențiază de cel negru prin culoare și, apoi, prin modul de obținere. Ceaiul verde se obține prin două metode. Metoda tradițională japoneză pregătește ceaiul verde prin expunerea frunzelor la abur. Metoda chinezească creează ceaiul prin gătire uscată în tigaie.Pentru a împiedica procesul de oxidare, ceaiul este procesat în maximum două zile după culegere și, astfel, planta prinde acea culoare verde-pal, atât de delicată. Aerul fierbinte la care sunt expuse frunzele plantei face ca procesul de fermentare să nu aibă loc.

Spre deosebire de ceaiul verde, ceaiul negru este creat prin oxidarea completă a frunzelor înainte de a fi uscate. Când procesul de oxidare este complet, frunzele se încălzesc și sunt sortate în funcție de calitate. Culoarea neagră a frunzelor este dată de această oxidare completă pe care o suferă planta.

Cât de bun este ceaiul pentru sănătatea noastră?

Ceaiul verde și cel negru previn și tratează foarte multe afecțiuni, având o mare valoare medicală. Se consideră că ceaiul verde are mai multe beneficii decât ceaiul negru, iar aroma sa atât de delicată este extrem de apreciată. Ceaiul verde conține foarte puțină cofeină, fiind cel mai puțin riscant ceai clasic în condiții de consum ridicat. De fapt, acest lucru îl diferențiază de ceaiul negru: conținutul de cofeină.

Ceaiul verde conține fluorină, iar riscul apariției cariilor scade dramatic, cu aproximativ 50%. Mai mult, ceaiul verde blochează radicalii liberi, previne și combate cancerul de piele, atunci când se consumă 4-5 cești pe zi. Această băutură este recomandată în cazurile de constipație cronică, liniștește durerile de stomac și este foarte bun în procesul de digestie. Ceaiul verde reduce nivelul colesterolului și riscul apariției anumitor forme de cancer cu peste 60%. Sistemul imunitar este întărit de taninul din compoziția ceaiului. Alte substanțe active precum catechina, theanina și saponina ajută la tratarea unor afecțiuni ale prostatei și ajută la menținerea siluetei. Un efect ușor de observat este înviorarea organismului, combaterea somnolenței și a oboselii.

ceai negru

Ceaiul negru conține o cantitate mai mare de cofeină decât ceaiul verde, dar conținutul este mai mic decât cel al cafelei. Este adevărat că acest lucru îl face mai popular, iar asta pentru că efectele stimulatoare sunt mult mai evidente. Cu toate acestea, ceaiul negru este un foarte bun protector al organismului împotriva bolilor cardiovasculare și a cancerului. Cei care au o tensiune foarte mică, sunt hipotensivi, ar trebui să consume acest ceai, deoarece este un foarte bun stimulator cardiac. Excelent în probleme digestive, ceaiul negru este un  emulsificator pentru grăsimi și ajută foarte mult în reglarea greutății corporale. Probleme cu rinichii? Ceaiul negru are o acțiune diuretică și, alături de ceaiul verde, este extrem de apreciat în aceste cazuri.

Ceaiul verde și cel negru sunt foarte bogate în vitamine și săruri minerale. Printre acestea cea mai importantă este vitamina C. Consumând zilnic 2-3 cești, se asigură un aport important de vitamine ca B1, B2, B6, acid folic.

Contraindicații

Ceaiul verde și ceaiul negru nu ar trebui consumate în exces de către persoanele hipertensive, deoarece conțin cofeină. Poți bea o cană pe zi cu condiția să consulți înainte un medic cardiolog. În ultima vreme, tot mai multe persoane, mai ales cele tinere, au probleme de asimilare a calciului. În aceste cazuri, este bine să evitați ceaiul negru. Cei care au probleme cu asimilarea calciului se simt slăbiți după ce beau ceai negru. Iar dacă în acel moment nivelul calciului din organism se află la limita inferioară, aceste persoane pot avea amețeli sau, mai grav, senzații premergătoare pierderii cunoștiinței.

COMENTARII

Lasă un răspuns