Cu ce înlocuim carnea? 12 legume bogate în proteine vegetale

Cu ce înlocuim carnea? 12 legume bogate în proteine vegetale

0 1781

Consumul exagerat de carne dăunează sănătăţii, chiar dacă nu-ţi dai seama pe moment. Însă, în timp, pot apărea diferite afecţiuni, mai ales dacă mănânci grăsimi şi prăjeli. Astfel că, din când în când în când, o pauză este mai mult decât binevenită. Însă, nu trebuie să uităm, totuşi, că organismul nostru are nevoie de proteine. De unde le luăm? Din legume!

broccoli cefacemimi.ro1. Broccoli

Ştiai că 100 g de broccoli conţin 2,8 g de proteine? De asemenea, această legumă este bogată în fibre şi vitamina C. Consumul regulat de broccoli previne apariţia bolilor de inimă, a anumitor tipuri de cancer, precum cel de prostată, ajută sănătatea ochilor prin scăderea riscului apariţiei cataractei. Este, de asemenea, benefic şi pentru sănătatea oaselor, luptând împotriva artrozei. Broccoli poate fi folosit în măncărurile gătite şi în salatele de legume, dar cel mai sănătos ar fi să-l consumi crud sau preparat în aburi.

spanac cefacemimi.ro2. Spanac

Cunoscut pentru cantitatea de fier pe care o conţine, spanacul este, de asemenea, foarte bogat în vitamine, minerale, nutrienţi şi proteine. 100 g de spanac gătit conţin 3 g de proteine. Pe lângă faptul că te ajută să înlocuieşti carnea, spanacul este benefic pentru sănătatea ochilor. Îl poţi prepara gătit sau îl poţi consuma proaspăt, în salate.

naut cefacemimi.ro3. Năut

Boabele de năut sunt foarte bogate în proteine vegetale, în vitamine şi minerale, fiind, pe de altă parte, sărace în grăsimi şi colesterol. Conţin fibre şi amidon – elemente benefice pentru sănătatea sistemului digestiv. O jumătate de ceaşcă de năut conţine 3,5 grame de proteine. Cum le poţi prepara? Încearcă o supă din boabe de năut sau găteşte-le la aburi şi foloseşte-le ca ingredient în salate.

cartofi cefacemimi.ro4. Cartofi

Cartofii conţin o mare cantitate de proteine vegetale, fibre alimentare, vitamine, minerale şi antioxidanţi. O ceaşcă de cartofi tăiaţi mărunt conţine între 2,5 şi 3 grame de proteine. Prepară cartofii la abur sau la cuptor, dar fereşte-te de cei prăjiţi!

varza de bruxelles cefacemimi.ro5. Varza de Bruxelles

Nu este pe placul tuturor însă trebuie să ştii că varza de Bruxelles conţine foarte multe proteine, vitamina C şi potasiu. Această legumă ajută organismul să lupte împotriva apariţiei cancerului. 100 de g de frunze gătite conţin 2,6 g de proteine.

porumb cefacemimi.ro6. Boabele de porumb

Porumbul este, de asemenea, o sursă importantă de proteine, fier, calciu, fosfor, magneziu, zinc şi fibre alimentare. Conţine vitamina B1, B2, B3 şi B5 şi este bogat în antioxidanţi, care luptă împotriva apariţiei bolilor cardiovasculare. Porumbul este foarte sănătos însă nu ar trebui mâncat cu sare sau în combinaţie cu alte alimente grase. Persoanele care suferă de diabet ar trebui să evite porumbul deoarece are un indice glicemic ridicat. 100 g boabe de porumb conţin 3,3 g de proteine.

ciuperci cefacemimi.ro7. Ciuperci

Ciupercile mai sunt denumite şi “carne vegetală” datorită cantităţii foarte mari de proteine pe care le conţin. În perioada Postului, nutriţioniştii recomandă consumul de ciuperci prospate, uscate sau ca ingrediente principale în anumite mâncăruri. Acestea sunt foarte bogate în fibre, digerându-se uşor, în aminoacizi, minerale precum potasiu, fier, calciu, sodiu, fosfor, zinc şi vitamine: B1, B2, B3, B6, B9, C, D, E. Trebuie să ştim că în 100 de grame de ciuperci se regăsesc aproximativ 3,6 grame de proteine.

Alte legume bogate în proteine

8. Mazăre: 100 de g conţin 5,4 g de proteine;
9. Fasole albă: 100 de g conţin 6,8 g de proteine;
10. Varza Kale: 100 de g conţin 4,3 g de proteine;
11. Pătrunjel: 100 de g conţin 3 g de proteine;
12. Conopidă: 100 de g conţin 1,9 g proteine.

COMENTARII

Lasă un răspuns