Cum recunoastem si cum combatem astenia de primavara?

Cum recunoastem si cum combatem astenia de primavara?

Odata cu incalzirea vremii, odata cu cresterea temperaturilor si sosirea sezonului cald tu, in loc sa fii vesela si plina de viata, te simti vlaguita, obosita, stresata, treci prin stari apatice, suferi de migrene si parca nimic nu-ti mai face placere. Nu te alarma! Suferi de astenie de primavara! Ce e de facut? Mimi s-a interesat pentru tine si a aflat totul despre aparitia dar si combaterea asteniei de primavara. Ascult-o pe Mimi!

Cum recunoastem astenia de primavara?

In primul rand, trebuie sa spunem ca astenia de primavara nu ne afecteaza pe toti la fel. Depinde foarte mult de fiecare organism in parte. In al doilea rand, trebuie sa stim ca astenia de primavara nu este o afectiune, este doar o reactie normala a corpului nostru care incearca sa faca fata schimbarilor de temperatura si schimbarilor de sezon. Organismul are nevoie de timp pentru a se obisnui cu zilele mai lungi si temperaturile mai ridicate.  In al treilea rand, trebuie sa stim ca, daca o ignoram, astenia poate declansa depresie. Iar aceasta este o afectiune care necesita tratament de specialitate. Deci, nu ignora nici un simptom si incearca sa lupti cu toate armele de care dispui impotriva asteniei.

Iata cateva simptome care ar trebui sa-ti dea de gandit:

• Stari de continua oboseala si somnolenta
• Lipsa de energie
• Pasivitate si putere de concentrare redusa
• Disconfort, iritabilitate si anxietate
• Cefalee si palpitatii
• Lipsa tonusului si scaderea formei fizice
• Sentimentul de vinovatie
• Scaderea sau cresterea poftei de mancare si, implicit, probleme de greutate
• Buimaceala si nevoia de a plange

Cum combatem astenia de primavara?

Alimenteaza-te corect!

In aceasta perioada este indicat sa consumi cat maimulte legume si fructe proaspete. Organismul tau are nevoie de o detoxifiere, de vitamine care sa-i creasca rezistenta si sa-l fortifice. Consuma salata verde, ceapa verde, ridichi, urzici si spanac pentru ca fac adevarate minuni! Alte alimente indicate sunt fructele bogate in vitamina C: portocale, mandarine, mere, grefruit.

Consuma cereale integrale

Le poţi combina după gust: germeni de grâu, ovăz. Le poţi consuma fie la micul-dejun, cu lapte sau iaurt, fie la prânz, ca desert, cu o linguriţă de miere.

Atentie la vitamine si minerale

Astenia de primavara poate fi combatuta si printr-o cura cu vitamine si minerale. Dar atentie! Aceste suplimente nutritive se iau doar la indicatia medicului. Pentru asta este necesar sa faci un set de analize, iar medicul sa-ti prescrie exact suplimentele alimentare  de care organismul tau are nevoie.

Fă mai multă miscare in aer liber

Miscarea este esentiala in aceasta perioada. Ar trebui sa-ti faci un obicei de a iesi afara din casa cat mai des si pentru cat mai mult timp: poti alege intre plimbarile lungi prin parc, mersul pe jos de acasa pana la serviciu (in cazul in care  este posibil), mersul pe bicicleta sau pe role.

Odihneste-te!

Un organism odihnit va face fata mult mai bine asteniei de primavara: este mai puternic si nu va ceda atat de usor. In timpul somnului organismul se reface si acumuleaza energie pentru ziua urmatoare. Asa ii va creste si rezistenta dar si imunitatea. Dar nu este nevoie doar de odihna la pat, fizica. Este nevoie si de realxare. Caci stresul este inamicul tau numarul unu.

Care sunt consecintele asteniei?

Cea mai serioasa afectiune cauzata de asthenia de primavara este depresia.  Aceasta se caracterizeaza printr-o stare de tristete acuta, de pierdere a increderii in sine. Partea grava este ca, dupa disparitia asteniei, depresia ramane. Ea necesita, in cele mai multe cazuri, tratament de specialitate.

COMENTARII

Lasă un răspuns