Delicios! 9 alimente pe care nu le-ai pus niciodată pe grătar!

Delicios! 9 alimente pe care nu le-ai pus niciodată pe grătar!

0 1796

Ai mâncat vreodată struguri sau pepene la grătar? Dar căpşune? Când vei merge data viitoare la iarbă verde, poţi încerca acest experiment culinar. N-o să-ţi pară rău! Mimi îţi spune ce legume şi fructe poţi frige la grătar pentru o masă copioasă şi delicioasă! Ascult-o pe Mimi!

 

 

 

salata verde la gratar

Salată verde

Salata verde nu poate fi asociată cu mâncăruri calde, spune Heather Bauer, nutriţionist şi specialist care studiază obiceiurile alimentare şi efectul acestora asupra metabolismului. Însă, asta nu înseamnă că salata nu poate fi pusă pe grătar! Dimpotrivă. Este delicioasă dacă adăugăm puţin ulei de măsline, puţin oţet, sare şi piper. Taie salata pe jumătate şi ţine-o pe grill 3 minute, iar apoi întoarce-o pe partea cealaltă.

 

felii de pepene rosu

Pepene roşu

Dacă nu ai încercat niciodată, poate ar fi cazul să experimentezi măcar de curiozitate. Odată puse pe grătarul încins, feliile de pepene roşu, din cauza fumului emanat de cărbuni, devin şi mai dulci şi mai gustoase. Nutriţionistul ne recomandă să presărăm peste ele puţină sare. Pepenele roşu este o foarte bună sursă de licopen (antioxidant care-i conferă culoarea roşie) iar studiile au demonstrat faptul că licopenul previne afecţiunile inimii.

 

pizza la gratar

Pizza

Cumpără de la magazin blaturi un blat de pizza crud şi, în loc să-l prepari acasă, în cuptor, pune-l pe grătar. Înainte însă, rulează puţin blatul cu un sucitor de lemn ca să nu se lipească. Apoi, aşază-l pe grill-ul încins. Dacă nu, aluatul se va lipi. Aşteaptă până când se desprinde singur, uşor şi întoarce-l pe partea cealaltă. După câteva minute, după ce se coace, vei avea un blat de pizza preparat altfel decât de obicei şi mult mai gustos.

 

mango fruct

Mango

Iată o reţetă sănătoasă de barbeque pe care sigur nu ai încercat-o niciodată: în locul tradiţionalelor topinguri pe care le foloseşti la carnea pentru burger încearcă un toping din mango. Cum se procedează? Îndepărtează coaja, taie fructul în felii şi pune-le pe grătar. După ce s-au copt, scurge zeama peste carnea friptă. Îi va da o aromă aparte. Nu mai punem la socoteală faptul că mango este extrem de sănătos conţinând o grămadă de vitamine printre care B6, A şi C.

 

ciorchini de struguri

Struguri

Vrei să prepari la grătar frigărui? Adaugă printre bucăţile de carne de pui şi legume boabe de struguri. Sunt benefici pentru sănătate, ajută la digestie şi conţin vitaminele C şi K.

 

bucati de ananas la gratar

Ananas

Odată pus pe grătar, ananasul îşi intensifică foarte mult gustul, spune nutriţionistul Heather Bauer. Taie ananasul proaspăt în felii, presară pe fiecare felie zahăr brun şi scorţişoară, iar după 30 de minute pune-le pe grătar. Ţine fructul câte 5 minute pe fiecare parte. Ananasul conţine vitamina C, fibre şi enzime care ajută în procesul de digestie. Fructul copt pe grătar poate fi servit cu iaurt sau frişcă, fiind un desert care-ţi va lăsa gura apă. O altă reţetă, primită, de data asta de la o cititoare, te va face, cu siguranţă, să încerci ananasul la grătar. Şi nu oricum! Mai întâi, trebuie să laşi feliile de ananas o oră la marinat în rom şi miere. Apoi, după ce ai prăjit carnea, când focul este domolit, pune fructul pe grill. N-o să regreţi o clipă! Este un adevărat deliciu!

 

sparanghel copt la grill

Şparanghel

Iată un mod delicios de a ridica aportul de legume din meniul tău. Curăţă şi taie şparanghelul, stropeşte-l cu puţin ulei de măsline şi introdu-l într-o pungă de plastic. Agită punga foarte bine pentru ca uleiul să acopere leguma pe toate părţile. Pune apoi şparanghelul pe grill şi întoarce-l din când în când. Şparanghelul conţine foarte mute vitamine precum A, C, E şi K.

 

frigarui cu capsune la grill

Căpşune

Ia câteva beţigaşe pentru frigărui şi înfige mai multe căpşune. Înainte de asta, spălă bine fructele şi scoate-le codiţa. Stropeşte apoi căpşunele cu puţin oţet balsamic şi presară peste ele zahăr brun. Pune frigăruile pe grătar şi ţine-le unul, două minute.

 

piersici in far4furie

Piersici

Taie o piersică pe jumătate şi scoate sâmburele. Presară peste pulpă puţin zahăr brun, puţină sare, scorţişoară şi câteva picături de zeamă de lămâie. Pune piersicile pe grătar şi acoperă grill-ul cu un capac pentru trei minute. Apoi, întoarce piersicile şi mai aşteaptă două minute să se pătrundă bine.

 

Tu ce reţete ai încercat până acum? Povesteşte-ne şi tu despre experienţele tale culinare!

COMENTARII

Lasă un răspuns