Nu dormi bine noaptea? Uite ce trebuie să faci pentru un somn...

Nu dormi bine noaptea? Uite ce trebuie să faci pentru un somn odihnitor!

0 1512

Te trezești dimineața foarte obosită, iar ziua îți este somn și nu te mai poți concentra la activitățile pe care le ai la serviciu? Este clar că somnul tău de peste noapte este unul chinuit. De ce oare nu te poți odihni? De ce adormi foarte târziu și te trezești foarte greu? Iată câteva sfaturi pentru un somn ca de bebeluș și o viață activă peste zi!

 

1. Atenție la ce mănânci

Cina trebuie luată cu două, trei ore înainte de culcare, iar tu ar trebui să consumi alimente ușoare, care se digeră rapid. Alege legume, evită zahărul și evită excesul de carbohidrați. Dacă cina este copioasă, organismul o digeră greu și consumă foarte multă energie în acest proces. Somnul tău va întârzia să apară, iar dimineața te vei trezi foarte obosită. Este și normal, pentru că organismul tău a avut de lucru peste noapte – să digere mâncărurile grele pe care i le-ai servit la cină.

2. Atenție la ceea ce bei

Este recomandat să nu bei foarte multă apă înainte de culcare, asta pentru că te vei trezi peste noapte ca să mergi la toaletă. Evident, evită cafeaua, ceaiurile care conțin cofeină și băuturile energizante.

3. Fără surse de lumină și zgomot în dormitor

Somnul nu trebuie să fie perturbat de zgomote sau lumină. Asigură-te că în dormitor este întuneric. Nu încerca să dormi ascultând muzică și nu ține veioza aprinsă. Organismul tău va fi într-o permanentă stare de alertă, nu se va putea relaxa și nici tu nu vei putea adormi. Închide telefonul mobil, radioul, televizorul, tableta.

Woman Turning Off Alarm

4. Investește într-o saltea de pat confortabilă

Salteaua de pat pe care dormi este esențială pentru un somn odihnitor și profund. Ea nu trebuie să fie nici foarte tare (deoarece coloana vertebrală nu va fi susținută corect iar tendința este de curbare spre exterior) dar nici prea moale. Recomandat este să ai o saltea de pat de nivel mediu – dacă medicul nu ți-a recomandat altceva.

5. Ce lenjerie de pat folosim?

Lenjeria de pat trebuie să fie confecționată dintr-un material natural precum bumbacul sau mătasea. Bumbacul nu provoacă alergii, lasă pielea să respire și nu reține umezeala. Somnul tău va fi confortabil și odihnitor. Pe de altă parte, o lenjerie de fibre sintetice se va supraîncălzi din cauza temperaturii corpului tău, îți va fi foarte cald, vei transpira și te vei chinui toată noaptea.

6. Consumă, înainte de culcare, alimente cu efect sedativ

Adică ceai de tei sau lapte cald. Nici nu știi cât de relaxată o sa fii după ce bei o ceașcă! De asemenea, tot înainte de culcare, poți face o baie relaxantă cu uleiuri esențiale. Răsfață-te, uită de toate problemele de peste zi și, în acest fel, nici stresul nu te va mai afecta.

COMENTARII

Lasă un răspuns