Pește și fructe de mare. Beneficii pentru sănătate

Pește și fructe de mare. Beneficii pentru sănătate

0 230
pește și fructe de mare
Carnea de pește și fructele de mare conțin cantități uriașe de Omega 3

Pește și fructe de mare – iată unele dintre cele mai sănătoase alimente pe care ar trebui să le consumăm mai des, de cel puțin două ori pe săptămână. Vorbim despre o carne foarte bogată în nutrienți de înaltă calitate, grăsimi bune, minerale vitamine și acizi grași Omega 3. Beneficiile pentru sănătate sunt extrem de numeroase, însă există o listă cu cele mai importante. Iată!

Conțin nutrienți esențiali pentru sănătatea organismului 

Fructele de mare sunt bogate în proteine de înaltă calitate dar și în nutrienți esențiali pentru buna funcționare a organismului precum Omega 3, vitamina A  și complexul de vitamine B. Acestea din urmă ajută la menținerea sănătății creierului și a ochilor dar contribuie și la întărirea sistemului imunitar. Organismul nostru nu poate produce singur acizii grași Omega 3. Prin urmare, va trebui să-i luăm din alimente, iar peștele sau fructele de mare sunt printre cele mai recomandate. 

Pește și fructe de mare. Beneficii: mențin sănătatea ochilor

Deoarece conțin o cantitate mare de acizi grași Omega 3 dar și vitamina A, fructele de mare te ajută să-ți menții acuitatea vizuală odată cu trecerea anilor. Știm cu toții: atunci când îmbătrânim și vederea ni se deteriorează. Însă acest lucru nu trebuie neapărat să se și întâmple!
Mențin sănătatea creierului

Peștele și fructele de mare sunt benefice pentru sănătatea creierului. Acizii grași   Omega 3 pe care îi  conțin reduc riscul apariției bolii Alzheimer dar și a altor afecțiuni neurologice ce  apar odată cu înaintarea în vârstă. 

Mențin sănătatea inimii 

Tot acizii grași Omega 3 mențin sănătatea inimii și contribuie la scăderea riscului cardiovascular deoarece scad nivelul trigliceridelor din sânge, cresc nivelul colesterolului bun, previn blocarea arterelor coronare, scad riscul de aritmii și previn inflamațiile. Asociația americană a inimii recomandă ca Omega 3 să fie consumată zilnic de către persoanele care prezintă risc crescut de afecțiuni cardiovasculare precum infarct sau accident vascular cerebral. 

Pește și fructe de mare. Beneficii: mențin sănătatea pielii

Fructele de mare, datorită nutrienților pe care îi conțin, mențin sănătatea pielii și a părului. Dacă ai tenul uscat, părul și unghiile casante, trebuie să știi că fructele de mare te-ar putea ajuta așa cum poate nu au făcut-o toate cremele, loțiunile și uleiurile pe care le folosești. Mai mult, Omega 3 reduce inflamația și luptă împotriva acneei dar te protejează și împotriva efectelor nocive ale razelor ultraviolete. Dacă introduci în meniul tău fructe de mare și le consumi regulat vei observa o îmbunătățire a texturii pielii care va deveni moale și catifelată.

Tot omega 3 teva ajuta să ai un păr elastic, strălucitor și plin de volum. Poți spune adio fire rupte și despicate! Mai mult, acizii grași pe care organismul îi primește din pește și fructe de mare contribuie din plin la regenerarea părului care va crește mai repede și mai sănătos. 

Consumul de fructe de mare reduce durerile articulare

Dacă observi că dimineața te dor articulațiile, că ai pierdut parcă din mobilitate ar trebui să introduci în dietă alimente bogate în Omega 3. Peștele este cel mai la îndemână, dar și fructele de mare pot fi o variantă. Acizii grași pe care îi conțin au proprietăți anti-inflamatorii, iar acest lucru va reduce din durere. Mai mult, Omega 3 care se regăsește în pește și fructe de mare previne apariția artritei.  

Cele mai bogate surse în acizi grași Omega 3

Printre cele mai importante surse de acizi grași se numără uleiurile vegetale (de in, soia sau rapiță), oleaginoasele (alune, caju, nuci, migdale etc), semințele, peștele și fructele de mare. Deficitul acizilor Omega 3 duce la anumite simptome precum piele aspră și uscată, piele care se exfoliază, apariția eczemelor însoțite de mâncărimi. 

Cum se prepară fructele de mare 

Cel mai simplu mod de preparare a fructelor de mare este să le tragem la tigaie, în unt sau ulei de măsline. Sau să punem la fiert, iar apoi să le asezonăm cu tot felul de sosuri pe bază de vin și usturoi. Dar nu numai. Depinde de gusturile fiecăruia. 

Rețetele sunt foarte multe, de la cele mai ușoare și rapide până la cele mai complexe. Cum se prepară homarul vei găsi cu siguranță frunzărind internetul. Însă, atenție! Dacă ești fără experiență într-ale gătitului nu încerca rețete complicate și care folosesc ingrediente pretențioase. Nu de alta, dar dacă dai greș vei arunca la gunoi o căruță de bani. Să nu uităm că nici fructele de mare nu sunt chiar ieftine…

Prin urmare, cel mai simplu mod este să cauți online și să accesezi site-uri cu profil gastronomic, blogurile unor chefi renumiți, să ții cont de sfaturile specialiștilor care știu totul despre gastronomie, de la cum gătești carnea de vită, la cum se prepară cele mai fine torturi sau cele mai complicate dar savuroase fripturi. Alege nume sonore, bucătari renumiți și ale căror rețete sunt testate. Și nu uita de filmele postate pe rețelele de socializare unde ți se explică pas cu pas ce ai de făcut. 

Revenind la beneficiile fructelor de mare… sunt un lux pe care ar trebui să ni-l permitem măcar de câteva ori pe lună. Nu trebuie să cumperi des sau în cantități mari. Însă este recomandat să le introduci în dietă. 

Sursa foto: Pixabay

COMENTARII

Lasă un răspuns