Pregateste-ti organismul pentru dieta de primavara!

Pregateste-ti organismul pentru dieta de primavara!

0 1365

Chiar daca suntem in plina iarna, Mimi se gandeste deja sa-si pregateasca organismul pentru dieta de primavara. Iarna mai luam in greutate, iar mancarurile grase si dulciurile cu care ne-am delectat de sarbatori isi spun acum cuvantul. Chiar daca nu incepem de pe acum dieta, chiar daca nu tinem inca nici o cura de slabire, este bine sa ne obisnuim din timp pentru marele “soc”. Ce e de facut? Ascult-o pe Mimi!

Au trecut sarbatorile, a trecut si prima luna din noul an si uite ca se vad primele semne care ar trebui sa ne puna pe ganduri: cateva kilograme in plus si depuneri de grasime pe coapse, burtica si solduri. Carnatii, caltabosii, mancarurile grase, prajiturile, bomboanele si ciocolata consumate in exces de sarbatori ne cam dau batai de cap acum. Dar nu trebuie sa disperam. Este insa cazul sa luam atitudine, caci primavara, chiar daca inca nu da semne, se apropie. Si fiecare dintre noi doreste sa arate bine cand va purta haine mai subtiri. Mai mult decat atat, o dieta tinuta corect ne va “curata” si organismul, bombarbat cu toxine de-a lungul ultimelor luni.

Trebuie insa s-o luam usor. Nu trebuie sa facem schimbarea intr-un mod drastic, ci sa incepem pas cu pas. Organismului ii trebuie timp sa se obisnuiasca cu un noile reguli si nu este idicat sa-i provocam un soc. Uite cateva sfaturi!

Mananca mai putin – pentru inceput, consuma aceleasi mancaruri si alimente, dar in cantitati putin mai mici. Bolul de supa nu trebuie sa fie umplut ochi, iar tocanita nu trebuie sa dea pe-afara din farfurie. Senzatia de satietate va aparea in10-15 minute dupa ce ai terminat de mancat. Incearca si vei vedea ca, desi mananci mai putin, nu vei suferi de foame, cum crezi acum. De obicei, ii dam organismului mai multa mancare decat are, de fapt, nevoie. Consuma alimente in portii mici si dese. Astfel, nu vei avea timp sa simti senzatia de foame. Intre mese poti manca fructe sau legume proaspete. Poti alege intre mere, portocale, banane, dar si ardei gras sau morcovi.

Mananca dimineata – multi dintre noi sarim peste micul dejun. Total gresit! Micul dejun este cea mai importanta masa din zi. Iti ofera energia pe care o vei consuma pe parcursul intregii dimineti. Practic, nimic nu se va depune, totul se va consuma. Prima masa din zi trebuie sa fie consistenta. Vei vedea ca senzatia de foame va aparea peste foarte mult timp. Cu toate acestea, este recomandat sa nu sari totusi peste pranz. Consuma oua, branza, lactate, iaurt, cereale. Nu uita de fructe si legume! Bea si lichide! O cana de lapte cald, un ceai sau un suc de naturale de fructe. Poti bea si suc de morcovi. Este atat de gustos! Nu mai spunem ca trebuie sa consumam apa!

 

Bea multe lichide – Ceaiurile calde sunt cele mai indicate pentru ca afara este inca foarte frig. De asemenea, si sucurile naturale. Evita bauturile acidulate si alcoolul.

Renunta la prajeli – incearca sa mananci mai putini cartofi prajiti, mai putina friptura gatita in ulei, incearca sa renunti la oua ochi, omlete si snitele. Poti consuma insa oua moi, carne la gratar sau fiarta.

Nu manca inainte de culcare – obisnuieste-te treptat sa nu mai mananci seara, inainte de culcare. Daca ti se face somn la ora 23.00, cina o poti lua pana la ora 20. Lasa organismul cateva ore sa digere alimentele. Nu te culca cu stomacul plin pentru ca digestia se va face mult mai lent si, in lipsa de activitate, tot ce ai consumat se va depune.

Consuma multe legume si fructe – intre mesele principale, pentru ca vei manca mai putin, s-ar putea sa ti se faca foame. Mananca un ardei gras, morcovi sau ciuperci. Poti incerca si fructe: mere, portocale, mandarine sau banane.

Inlocuieste carnea de porc cu peste si pui – daca nu poti renunta definitiv la carne, poti consuma pui, peste  slab sau curcan. Nu sunt carnuri grase si vor inlocui cu brio carnea de porc. Incearca si carne de vita slaba sau manzat.

Renunta treptat la paine – Asta nu inseamna ca trebuie s-o scoti definitiv din meniu, ci doar sa o consumi in cantitati mai mici. Specialistii in nutritie recomanda sa inlocuiesti painea alba cu paine integrala. Nu mai consuma cartofi cu paine, paste cu paine sau paine cu carne!

Vrei o ciocolata? Inlocuieste-o cu miere de albine – este greu sa renuntam la dulciuri, mai ales ca unele dintre noi sunt dependente de ciocolata. Ti-e pofta de ceva dulce? Consuma miere de albine. Dimineata, peste zi sau seara, poti consuma cu incredere miere de albine. O lingurita, doua ar trebui sa fie de ajuns. In primul rand, itiva disparea pofta de dulce. Caci, cine mai mananca bomboane sau prajituri dupa ce a consumat miere? In al doilea rand, mierea este recomandata de toti nutritionistii si medicii avand proprietati benefice pentru organism.

 

Fa exercitii fizice – daca ai facut o pauza mai mare, nu iti chinui acum organismul cu exercitii fizice care sa te epuizeze. In fiecare dimineata, incearca  macar 10 minute sa faci miscare in casa: abdomene, genuflexiuni, bicicleta. Apoi, dupa un timp, va trebui sa te gandesti  sa te duci si la sala. Dar asta putin mai incolo. Organismul trebuie invatat treptat cu noile reguli si se va adapta mult mai usor cand vei incepe adevarata dieta de primavara. Mimi iti ureaza mult succes!

 

COMENTARII

Lasă un răspuns