Remedii naturale împotriva crampelor menstruale. Uite cum îţi iau durerea cu mâna!

Remedii naturale împotriva crampelor menstruale. Uite cum îţi iau durerea cu mâna!

0 1023

În perioada menstruaţiei suferi de oboseală excesivă şi crampe? Află că există multe remedii naturale pentru a elimina durerile şi disconfortul. Iată ce alimente ar trebui să consumi, ce nu este recomandat să mănânci şi care sunt exerciţiile fizice pe care le poţi încerca!

femeie care bea apaBea cât mai multă apă!

Sună ciudat, dar cu cât bei mai multă apă, cu atât ajuţi oraganismul să lupte împotriva retenţiei de lichide şi eviţi astfel starea de balonare şi disconfort care apar în timpul menstruaţiei. Crampele menstruale pot fi calmate dacă bei apă fierbinte sau caldă, deoarece temperatura ridicată a lichidului îmbunătăţeşte circulaţia sângelui şi calmează contracţiile musculare. Pe lângă apă, mai poţi consuma fructe şi legume precum salată verde, castraveţi, pepene, fructe de pădure.

migdaleConsumă alimente bogate în calciu

Calciul ajută la calmarea crampelor musculare în timpul menstruaţiei. Sunt recomandate zilnic 1000 mg femeilor cu vârsta între 19 şi 50 de ani. Alimente bogate în calciu: produsele lactate, seminţele de susan, migdalele, legumele cu frunze verzi etc. Calciul poate fi luat şi din suplimente alimentare însă, înainte de asta, ar trebui să consulţi un medic. Doctorul este singurul în măsură să-ţi recomande sau nu suplimente alimentare pe bază de calciu.

scortisoaraScorţişoară

Scorţişoara este folosită cu succes în combaterea congestiei nazale provocate de răceli sau alergii. Este, deasemenea, de mare ajutor sistemului digetiv şi, nu în ultimul rând, are efecte miraculoase atunci când suferim de crampe menstruale. Scorţişoara conţine fibre dietetice, calciu, fier şi magneziu – elemente care ajută la calmarea durerilor şi ale simptomelor menstruale.

ghimbirGhimbir

Ghimbirul te ajută să faci faţă cu brio simptomelor răcelii, gripei, calmează durerile de cap şi durerile menstruale. Pune o bucată de ghimbir într-un pahar cu apă clocotită, acoperă 5 minute, iar apoi bea cu înghiţituri mici. Te vei simţi mult mai bine.

papayaPapaya

Papaya conţine caroten, vitaminele C şi A, fier şi calciu. Acest fruct minune este foarte sărac în calorii, dar are o valoare nutritivă foarte mare. Este recomandat pentru întreţinerea pielii şi ajută sistemul digestiv. Papaya consumată în perioada menstruaţiei îţi va calma durerile şi îţi va reda energia pierdută.

orez brunCe alte alimente mai putem consuma?

O nutriţie deficitară, o dietă dezechilibrată şi nesănătoasă pot duce la simptome menstruale foarte neplăcute. În această perioadă, sistemul imunitar este slăbit. Iată de ce este important să-i furnizăm organismului din plin toate vitaminele, mineralele şi nutrienţii de care are nevoie. În meniul tău zilnic ar trebui să se regăsească orez brun (conţine vitamina B6, care reduce balonarea), migdale, nuci şi alte oleaginoase (reduc intensitatea crampelor abdominale), ulei de măsline, broccoli (conţin vitamina E), carne de pui, peşte şi legume cu frunze verzi (conţin fier – element care se pierde din organism în perioada menstruaţiei).

hamburgerCe alimente ar trebui să evităm?

Este recomandat să evităm alimente care cauzează balonare, indigestie şi retenţie de apă. Astfel, ae trebui să ne abţinem de la alimente grase, prăjeli, fast-food, alcool şi băuturi carbogazoase. De asemenea, trebuie să evităm să mai consumăm cafea sau măcar încearcă să reduci cantitatea de cofeină, deoarece amplifică durerile menstruale şi duce la creşterea tensiunii. Înlocuieşte, aşadar, cafeaua şi ciocolata cu ceaiuri din ghimbir, mentă sau cu limonadă caldă. Dacă simţi nevoia să mănânci ceva dulce, renunţă la zahăr şi consumă fructe de pădure.

crampe menstrualeStai la căldură

Aplică local, pe abdomen, prosoape calde, o pătură electrică, încălzitoare corporale sau recipiente cu apă caldă. Temperatura ridicată va calma durerile menstruale. Poţi folosi un săculeţ cu nisip, sare grunjoasă, cu mălai sau orez pe care să-l încălzeşti la cuptorul cu microunde şi apoi să-l aplici în zona bazinului. Nu-l încălzi foarte tare, ci doar cât poţi suporta tu. Dacă e cazul, lasă-l puţin să se răcească sau acoperă-l cu un prosop.

femeie care se plimbaFă exerciţii fizice

Ideea de a face exerciţii fizice în perioada menstruaţiei nu prea îţi surâde, însă află că anumite mişcări pot diminua crampele abdominale. Sportul şi activitatea fizică eliberează endorfine – un calmant natural secretat de corpul tău. Mişcarea uşoară precum mersul pe jos sau practicarea anumitor exerciţii de yoga ajută la buna circulaţie a sângelui în corp, reduce stresul şi te relaxează.

COMENTARII

Lasă un răspuns