S-au scumpit medicamentele de sezon. Cum ne protejam de gripa si raceala?

S-au scumpit medicamentele de sezon. Cum ne protejam de gripa si raceala?

0 637

S-au scumpit medicamentele pentru gripă şi răceală! În acest an, preţurile sunt mai mari cu aproximativ 10% şi, dacă nu ne protejăm, ne vom număra şi noi printre cei care fac drumuri la farmacie. Este mai bine să previi decât să te tratezi, mai ales că medicamentele de sezon  ne vor scoate mult mai mulţi bani din buzunare. Mimi îţi spune ce trebuie să faci pentru a te proteja de gripă şi răceală. Ascult-o pe Mimi!

 

Mănâncă usturoi, ceapă sau praz

Ceapa, usturoiul şi prazul, consumate frecvent, cresc imunitatea organismului. Sunt antibiotice naturale şi ar trebui să-ţi faci provizii! Deşi sunt urât mirositoare, acestea de un real folos în lupta împotriva răcelii. Atenţie la usturoi! Consumă un căţel de usturoi mai mic, pe care să-l poţi  înghiţi întreg, cu o jumătate de oră înainte de principalele mese.

Consumă multe legume şi fructe

Vitaminele care se găsesc în fructe şi legume te vor ajuta să treci cu brio peste orice răceală. Acestea fortifică organismul, îi  cresc imunitatea, îl detoxiofiază şi îl fereşte de boli. Este indicat să consumi cel puţin şapte fructe sau legume pe zi. Fie că mănânci o salată, fie iei o gustare între mese, legumele şi fructele nu trebuie să lipsească din meniu în acestă perioadă a anului.

Bea ceaiuri calde cu lămâie

Este recomandat ca ceaiurile să fie cât mai naturale, cumpărate de la Plafar. Astfel, vei fi convins că nu conţin arome artificiale şi coloranţi. Ceaiurile se beau calde, cu puţină lămâie care alimentează organismul cu vitamina C. Specialiştii recomanda ceaiul de ghimbir.

Alege iaurtul si chefirul

Nu exclude din regimul tau alimentar carnea roşie, carnea de pui, nucile, migdalele şi cerealele integrale. Aceste alimente conţin zinc, iar zincul ajută organismul să învingă infecţiile de orice fel. Nu în ultimul rând, consuma iaurt si chefir. Aceste produse lactate conţin probiotice, un aliat de nădejde împotriva răcelii. Consumând zilnic aceste alimente îţi îmbunătăţeşti şi sănătatea gastro-intestinală.

Îmbracă-te corespunzător temperaturilor de afară

Să nu ai impresia că dacă a ieşit soarele, afară este şi cald! De multe ori, ne lăsăm păcăliţi şi plecăm la serviciu sau la şcoală fără căciulă, fular sau mănuşi. Îmbrăcămintea trebuie să fie adecvată anotimpului şi temperaturilor.

Evită locurile aglomerate

Poate că în această perioadă ar trebui să eviţi să mergi la film, la teatru, chiar şi la shopping în magazine. Dacă te afli în mulţime, poţi lua viruişi imediat de la persoanele déjà bolnave. Atenţie şi în mijloacele de transport în comun. Te poţi proteja folosind o mască de protecţie, chirurgicală.

Mai uşor cu vizitele!

Obişnuieşti să-ţi vizitezi des rudele şi prietenii? În această perioadă,  cand sezonul gripei şi al răcelii este la început, ar trebui să stai mai mult în casă. Nu te mai duce în vizită şi nu mai primi nici la tine. Daca nu, s-ar putea să iei gripa de la cei care îţi intră în casă. Chiar dacă observi că prietena ta tuşeşte, nu mai ai ce face. Doar n-o să-i spui să plece!

Spală-te des pe mâini

Orice medic recomanda în primul rând o igienă riguiroasă. De fiecare data când ajungi acasă, primul lucru pe care trebuie să-l faci este să te speli pe mâini cu apă şi săpun. La fel, de fiecare data înainte de masă.

COMENTARII

Lasă un răspuns