Smoothie, rețete pentru slăbit. Pregătește-ți silueta pentru sezonul cald!

Smoothie, rețete pentru slăbit. Pregătește-ți silueta pentru sezonul cald!

0 82
Smoothie cu căpșuni
Ne aflăm în plin sezon al căpșunilor și ar trebui să te bucuri cât poți de mult de aroma și gustul lor!

Smoothie, rețete pentru slăbit – iată o idee pe care ar trebui s-o iei în calcul dacă vrei să scapi de câteva kilograme și să revii la silueta de altădată. Consumate dimineața la micul dejun, aceste băuturi pline de minerale, vitamine și nutrienți îți vor furniza toată energia necesară pentru a funcționa optim dar, în același timp, pun în funcțiune și metabolismul care începe să ardă calorii. Iată câteva rețete din care să te inspiri!

Smoothie, rețete pentru slăbit

Dacă te-ai decis să renunți la micul dejun copios pe care îl tot iei în ultima perioadă, plin de grăsimi și carbohidrați, un meniu de bază de fructe, legume, verdețuri și lactate – practic ingredientele unui smoothie sănătos – te va ajuta să revii, încet dar sigur, la silueta pe care ți-o dorești. Evident, va trebui să faci mișcare și să spui adio dulciurilor. 

Fructele și legumele conțin vitamine, minerale, nutrienți absolut necesari funcționării optime a organismului. Fibrele îți reglează digestia, iar antioxidanții – în special vitamina C – ajută în procesul de detoxifiere. Concluzia? Un smoothie la micul dejun este sănătate curată. Practic, nu există nici un motiv să nu te bucuri de savoarea și aromele lui. 

Cele mai recomandate ingrediente din care să prepari un smoothie delicios și sănătos pe care să-l consumi la micul dejun sunt legumele și verdețurile. Motivul? Nu conțin cantitatea de zahăr pe care o regăsim în fructe. Însă, copiii vor adora sucurile din căpșuni, fructe de pădure, banane, piureurile și supele cremă. Poți împăca toată familia dacă ai la dispoziție un blender și ingredientele necesare. Blendere găsești în orice magazin care comercializează aparatură electrocasnică, sunt accesibile ca și preț iar oferta este mai mult decât generoasă. Alege, în cazul în care nu ai deja, un model cu vas din sticlă deoarece va fi mai rezistent dacă vrei să spargi cuburi de gheață.

Smoothie, rețete pentru slăbit cu fructe de pădure și sfeclă roșie
Sfecla roșie ar trebui consumată mai des și introdusă în alimentație ori de câte ori ai ocazia

Smoothie cu fructe de pădure și sfeclă roșie

Sfat: Ne putem bucura de aroma și savoarea fructelor de pădure pe tot parcursul anului, căci le găsim congelate în aproape orice magazin. În sezonul cald, la începutul verii le găsim și proaspete. Însă, recomandat ar fi să le cumperi pe cele crescute la noi în țară, chiar dacă au fost cultivate în sere. Motivul? Fructele de pădure nu rezistă foarte multă vreme și mucegăiesc – mai ales zmeura. Astfel, cele din Olanda, Grecia, Spania etc pot conține substanțe care să le ajute să se mențină proaspete o perioadă mare mare de timp. 

Ingrediente și mod de preparare

Jumătate de ceașcă de lapte de migdale, jumătate de ceașcă de iaurt gras, o linguriță de miere naturală, o ceașcă de fructe de pădure proaspete sau congelate, o ceașcă de cubulețe de sfeclă roșie fiartă sau coaptă, 3-5 cuburi de gheață. Pune toate aceste ingrediente în bolul blenderului și mixează până când obții o pastă omogenă și fină. 

Smoothie, rețete pentru slăbit cu spanac proaspăt
Frunzele de spanac sunt o sursă foarte importantă de fier

Smoothie cu spanac

Sfat: Ne află în plin sezon al spanacului proaspăt, așadar ar fi păcat să nu ne bucurăm de beneficiile sale. Această legumă cu frunze verzi, originară din Persia, conține vitamina A, vitamina C, vitamina K, acid folic (vitamina B9) fier, calciu, potasiu și magneziu, vitaminele B6 și E. Spanacul este recomandat persoanelor care suferă de diabet, previne apariția astmului, reglează tensiunea arterială, menține sănătatea oaselor, a pielii și părului.

Ingrediente și mod de preparare

O ceașcă de lapte de migdale, o ceașcă de frunze proaspete de baby spanac sau spanac matur, o ceașcă de frunze de kale, 1, 2 cești de cubulețe de ananas, jumătate de banană, un măr verde Granny Smith. Se pun toate aceste ingrediente în blender și se mixează până când obții sucul dorit.

Smoothie cu morcov și ghimbir
Adaugă în smoothie puțin ghimbir ras și vei obține o băutură sănătoasă, dar și foarte aromată

Smoothie, rețete pentru slăbit  cu morcov

Sfat: În cazul în care nu ești un fan al fructelor exotice – mango, ananas, rodie etc – ai putea să le înlocuiești cu portocale, mandarine sau mere. Vei obține un smoothie la fel de delicios și sănătos!

În ceea ce privește morcovul, suntem cu toții obișnuiți cu gustul său dulce. Cât despre beneficiile sale, acestea sunt extrem de multe. Nu este un mit faptul că această legumă contribuie din plin la sănătatea ochilor și a vederii căci este o sursă extrem de bogată în vitamina A și betacaroten. Însă, morcovul are și alte beneficii pentru sănătate. El conține, pe lângă vintamina A, vitamina B6, vitamina H (biotină) vitamian K, potasiu, antioxidanți, fibre solubile precum pectină (ajută la scăderea glucozei din sânge).

Ingrediente și mod de preparare

Vei avea nevoie de două cești de suc de morcov, o cană jumătate de ananas tăiat cubulețe, o ceașcă jumătate de pulpă de mango tăiată cuburi, 1-2 kivi decojit și tăiat felii. În bolul blenderului se toarnă sucul de morcovi, iar apoi se adaugă ingredientele solide. Se amestecă până obții o pastă fină. Se servește imediat. 

Smoothie, rețete pentru slăbit sunt foarte multe pe internet și este imposibil să nu găsești ceva simplu, rapid, din ingredientele sau combinațiile de ingrediente pe care le preferi. Poți opta pentru rețete simple, din ingrediente pe care le găsești peste tot, sau te poți delecta cu ceva exotic și sofisticat. Totul ține de alegerea ta și de preferințele tale. 

Sfaturi pentru a slăbi sănătos

Dacă ești totuși adepta unui mic dejun mai consistent, pe lângă un smoothie din fructe și legume, poți adăuga în meniu o cafea neagră pregătită la ibric, fără zahăr, frișcă sau alți îndulcitori. Ibrice de cafea găsești oriunde și nici măcar nu-ți trebuie ceva sofisticat. Ideea este să încerci să renunți la obiceiul de a bea caffe latte pregătită la expressor pentru că este foarte calorică. Evident, la micul dejun poți consuma proteine – cu cât mai multe, cu atât mai bine – pe care le poți lua din ouă fierte, brânzeturi și lactate slabe. Nu uita de legume proaspete ce pot fi savurate în salate simple sau ca atare: roșii cherry, castraveți, ridichi, ceapă verde, măsline. Pâinea va trebui să fie în cantități reduse și din făină integrală. 

Sursa foto: Pexels, Pixabay

COMENTARII

Lasă un răspuns