Țeapă sau doar ghinion? Uite ce-am pățit cu cazarea la mare!

Țeapă sau doar ghinion? Uite ce-am pățit cu cazarea la mare!

0 4550
litoral main

Povesteam în articolul de aici despre experiența pe care am trăit-o închiriind un apartament de vacanță în Constanța. Însă povestea a fost doar pe jumătate spusă, pentru că înainte de a rezerva era să iau o mare țeapă. Sau, poate, cine știe, a fost doar pur ghinion…Să-mi spuneți voi ce părere aveți.

O să-ți povestesc mai jos cum e să-ți iei țeapă pe booking.com sau despre cum poți să-ți ratezi vacanța de vară…Iar asta doar pentru că ai dat peste un individ care cu asta se ocupă: să înșele și turiștii, și compania de rezervări online.

Încă de prin luna mai am început să caut cazare la mare. Voiam un apartament cu două sau trei camere, pentru că urma să plecăm împreună cu niște prieteni și, evident, aveam nevoie de spațiu. Apoi, o cerință obligatorie a fost bucătăria utilată pentru a putea să-i prepar lui Luca micul dejun, prânzul și cina. Nu în ultimul rând, pentru că bebe este mic, mi-am dorit ceva aproape de plajă. Am găsit un apartament drăguț – fără pretenții – în Mangalia și m-am bucurat pentru că orașul este la o aruncătură de băț de Vama Veche.

Aveam o presimțire că ceva nu e în regulă….

Problema era că odată ce am rezervat, nu mă mai puteam răzgândi, deoarece anularea nu era gratuită. Aș fi plătit toți banii. Cam nasol dar..hai să fim serioși, ce se poate întâmpla??? Buun. Am rezervat și am stat liniștită o perioadă. Mi-am anunțat prietenii, au văzut și ei oferta și una peste alta..am fost mulțumiți. Însă, cu cât trecea timpul, cu atât mă gândeam mai des că ceva nu este în regulă. Nu aveam motive de îngrijorare și totuși…Din păcate, am avut dreptate. În primul rând, cam cu o lună înainte de a mă caza, primesc un mail de la Booking în care sunt anunțată că proprietarul vrea să anuleze rezervarea mea pe motiv că nu am platit în avans. Deși nu fusese vorba nici o clipă să achit ceva în avans. Am pus mâna pe telefon, am sunat, mi-a raspuns o tanti. Care mi-a zis că se aștepta să o contactez. Hm! Mi-a mai spus să stau liniștită că nu vrea bani în avans. „Am apăsat eu greșit un buton”, a mai spus ușor amuzată, iar pe fundal am auzit o voce enervată de bărbat care părea că înjură ceva. Mi s-a părut foarte ciudat, dar am încercat să trec peste.

Și am avut dreptate…

Apoi, cu exact două săptămâni înainte de plecare, primesc din nou un mesaj pe Booking: unul sec și scurt „Bună ziua”. Fără nimic altceva. Sun din nou și după vreo 10 încercări, timp în care mi-au trecut prin cap o mie de gânduri negre, mă sună un bărbat tânăr. Care mă anunță cu părere de rău, jelindu-se de mama focului, că nu ne mai poate caza în apartamentul rezervat pe motiv că ultimii lui clienți l-au inundat. „Îmi pare rău pentru situație, mai ales că trebuie să bag vreo 3000 de euro să-l renovez”. Sincer, m-a durut fix în cot că el trebuia să renoveze. Problema mea era alta și anume ca nu cumva individul să-mi golească cardul pe motiv că eu nu m-am prezentat la cazare. Asta în ideea în care pentru a rezerva a trebuit să-mi dau datele de pe card. Cum fac să-mi protejez banii? Omul mi-a spus că în ziua în care ar trebui să mă cazez, el va anula rezervarea gratuit. Că doar atunci este posibil. Bun! Și dacă nu va face asta? Ci, dimpotrivă, îmi va goli cardul pe motiv că nu am venit? Eu de ce aș avea încredere în el? Într-un necunoscut care cu două săptămâni înainte de a pleca în vacanță îmi distruge concediul? Unde mai găsesc eu acum cazare, în toiul verii? Și cum aș mai putea găsi eu ceva la banii respectivi? În plin sezon? Atunci mi-a sugerat să mă cazez în alt apartament. Inițial, a spus că este al unor prieteni, apoi al lui, apoi din nou al unor cunoscuți de-ai săi.  Un apartament mai frumos, cu patru camere, tot pe plajă, la aceiași bani. Pe bune???? La aceiași bani??? I-am spus că mă mai gândesc…Între timp, mi-a trimis niște fotografii cu noua ofertă. La prima vedere, totul părea ok. Însă, dacă priveai cu atenție, ai fi observat niște nereguli: aceleași covoare sau ate mici decorațiuni plimbate dintr-o cameră în alta. Suspect…

Nu ne-am lăsat păcăliți

Între timp, seara, mi-am invitat acasă prietenii cu care urma să plecăm la mare și am discutat problema. Am comandat ceva de mâncare de aici. Ei au vrut ceva mai sofisticat și au dat căutare pe net după restaurante fructe de mare. Mai în glumă, mai în serios, meniul lor chiar a fost în ton cu evenimentul neplăcut care tocmai se petrecuse.  După ce am discutat și rediscutat, după ce am întors povestea pe toate fețele, am ajuns la concluzia că totul este o țeapă. Proprietarul își pune unitatea de cazare pe Booking, prinde clientul, iar apoi îl constrânge – invocând o situație de genul celei de mai sus – să accepte o altă ofertă la aceiași bani. Astfel, rezervarea inițială se anulează, proprietarul nu mai plătește taxa către Booking, în schimb rămâne cu turistul căruia îi oferă altceva. Iar ăsta, disperat, acceptă aproape orice. Și face un compromis dacă nu vrea să rămână acasă. Convenabil, nu? Proprietarii care recurg la astfel de practici se bazează pe faptul că turiștii nu mai găsesc în plin sezon cazare sau dacă gasesc prețul este foarte mare. Și, de voie, de nevoie, acceptă să se cazeze fără mofturi, numai să nu-și rateze vacanța.

Noi nu am vrut să vedem ce ne oferă acel individ. Nu am avut încredere în el și am refuzat oferta. Cine știe prin ce maghernițe am fi ajuns! Așa că am spus NU. Și am rezolvat și problema cardului – am trimis prin siteul de rezervări o cerere de anulare gratuită și totul a fost până la urmă ok. Proprietarul, care spunea sus și tare că el este om serios pentru că este medic stomatolog (wow) a acceptat anularea gratuită a rezervării și mi-am luat de-o grijă. Iar a doua zi m-am pus din nou pe căutări. Tot pe Booking. Și am găsit în Constanța. De Mangalia nici nu am mai vrut să aud, mai ales că tipul mi-a spus că el are mai multe proprietăți în oraș. Ar fi fost chiar culmea să fi nimerit din nou la el.

Țeapă sau ghinion?

Să fi fost o posibilă țeapă…să fi fost doar un ghinion…nu am de unde să știu. Tind să cred că am fi fost păcăliți până la capăt dacă am fi acceptat noile condiții de cazare. Sunt tare curioasă ce părere aveți despre asta. Poate sunt eu o fricoasă, o neîncrezătoare și cu drobul de sare deasupra capului…poate am exagerat. Dar, la cum a pus acel tip problema…m-a luat „la sentiment” jelindu-se că uite ce i-au făcut acei turiști, ce nenorocire pe capul lui, câți bani va trebui să cheltuiască, ce rău îi pare pentru vacanța noastră ratată, dar va face tot posibilul să găsească o variantă să ne petrecem concediul la mare, nu ne lasă el așa cu buza umflată deși, pe de altă parte, nici nu promite nimic…dar poate reușește să ne găsească un alt apartament la același preț…Iar apoi, după 30 de minute, mă sună să-mi spună că sunt o norocoasă, că a găsit un apartament nemaipomenit, ceva absolut senzațional, de nerefuzat. Iar eu ce ar fi trebui să fac? Să-i fiu recunoscătoare că, uite, bietul om lovit de soartă a reușit să-mi salveze vacanța, să-i mulțumesc? Ție nu-ți miroase asta de la o poștă a țeapă?

Și încă ceva…stau și mă tot întreb…ca și turist, dacă anulezi rezervarea, de multe ori ești obligat să plătești tot sejurul. Dar în situația în care proprietarul este cel care anulează tu nu primești nici o despăgubire? E corect? Sau poate îmi scapă mie ceva…Aștept părerea voastră!

COMENTARII

Lasă un răspuns