Ti s-a furat cardul bancar? Uite ce ai de facut!

Ti s-a furat cardul bancar? Uite ce ai de facut!

0 6560

Peste cateva zile iti expira cardul bancar si nu stii ce ai de facut pentru a intra in posesia unuia nou? Sau, mai  grav, ai constatat ca ti-ai pierdut cardul sau ti-a fost furat? Nu trebuie sa te ingrijorezi, deoarece toate bancile au proceduri standard cu privire la expirarea, furtul sau pierderea cardului bancar. Si Mimi a trecut printr-o astfel de experienta neplacuta iar acum iti spune si tie ce ai de facut. Ascult-o pe Mimi!  

Expirarea cardului bancar

La eliberarea unui card bancar, perioada de valabilitate, sau mai precis luna si anul in care expira cardul, sunt inscrise pe fata acestuia, chiar de-asupra numelui si prenumelui posesorului. Cardul este valabil si poate fi utilizt pana in ultima zi a acelei luni, indicate pe card.

– De obicei, majoritatea bancilor trimit in aceasta perioada o scrisoare de instiintare pentru a reaminti utilizatorului faptul ca va trebui sa se prezinte la sucursala pentru a-si ridica noul card.

– Pentru ridicarea noului card nu este nevoie de intocmirea si completarea altor documente, ci doar de prezentarea persoanei respective la sucursala bancii emitente, cea care eliberase si vechiul card. Trebuie sa ai asupra ta cardul de identiate si vechiul card pe care il vei preda si il vei ridica pe cel nou.

– In acest moment pot exista unele probleme pentru ca este posibil ca unii clienti ai bancilor sa isi fi schimbat domiciliul sau pur si simplu ca programaul sa nu le permite sa se prezinte exact la acea sucursala. In general, bancile au proceduri ce prevad si aceste situatii, existand posibilitatea de trimitere a cardului la o alta agentie mentionata de tine. Cu toate acestea, procedura este mai greoaie pentru banca si s-ar putea sa dureze putin mai mult. De aceea, este indicat sa te duci sa-ti ridici cardul cu cateva zile inainte de expirare. Asta, daca nu vrei sa ramai o zi, doua fara el. Numarul si PIN-ul cardului raman aceleasi, nu se schimba.

 

Furtul sau pierderea cardului bancar


– Imediat cum iti dai seama de pierderea sau furtul cardului bancar, anunta cat mai repede banca respectiva. Este indicat sa stii numarul de urgenta al acelei banci.

– Operatul va urma o procedura standard de blocare a cardului, cerandu-ti mai intai unele date personale cum ar fi CNP-ul, seria si numarul buletinului, adresa, dar atentie, operatorul nu are dreptul sa-ti ceara PIN-ul! PIN-ul este o informatie secreta, pe care trebuie sa o stii doar tu.

– Tot telefonic se va completa o cerere de emitere a altui card in termen de 15 zile lucratoare. Exista optiunea de a merge la o sucursala a bancii pentru a completa in scris aceasta cerere. Prezinta-te dupa acea perioada la sucursala de care apartii pentru a-ti ridica cardul. In caz de pierdere sau furt, codul PIN nu va ramane acelasi.

Apeleza la numarul de urgenta 021. 227. 38. 74


O alta varianta in caz de furt sau pierdere a cardului este apelarea numarului de telefon unic disponibil inca din ianuarie 2009. Linia de urgenta pentru carduri este functionabila, avand parteneriate cu bancile BCR, BRD, Banca Transilvania, ING Bank, Bancpost si CEC Bank. Asadar, daca ai card la una din aceste banci, poti suna in caz de urgenta la numarul. 021. 227. 38. 74

Numarul poate fi apelat din tara sau din strainatate, atat de pe linii telefonice fixe sau mobile, indiferent de ora sau de ziua saptamanii. Platforma pusa la dispozitie permite transferul rapid catre un operator al fiecarei banci in parte, in vederea blocarii cardului. Transferul se bazeaza pe un meniu usor, ce poate fi accesat prin tastele telefonului. Astfel, iti alegi banca emitenta si motivul pentru care suni – blocare sau alt incident legat de carduri – si esti transferat automat catre un operator al bancii alese.Sistemul asigura preluarea apelului in maximum 30 de secunde.

In prezent, Linia de Urgenta pentru Carduri poate fi utilizata de posesorii de carduri emise de 6 banci: BCR, BRD, Banca Transilvania, ING Bank, Bancpost si CEC Bank. In cazul in care nu se apeleaza Linia de Urgenta pentru Carduri, clientul trebuie sa sune la fiecare banca in parte, la numarele alocate pentru raportarea pierderii.

 

Numere de urgenta pentru fiecare banca in parte sunt:

  • BCR: +40 21 311 10 01 / +40 21 311 02 16
  • BRD: +40 21 302 6161
  • Raiffeisen Bank: +40 21 306 3002
  • Volksbank: +40 21 222 3336 / +40 0726 222 333
  • UniCredit Tiriac Bank: +40 21 200 20 20
  • Bancpost: +40 21 408 50 50
  • Alpha Bank: + 40 21 319 93 50
  • Credit Europe Bank: 0801.000.000
  • Piraeus Bank: +4021.303.69.69
  • RBS: +40 212020800
  • GarantiBank: +4021 200 94 94
  • Millennium Bank: +40 21 308 11 11.

 

COMENTARII

Lasă un răspuns