Uite cum să alegi cea mai sănătoasă apă de băut!

Uite cum să alegi cea mai sănătoasă apă de băut!

0 2365

Magazinele au o ofertă extrem de variată de apă minerală şi apă plată  încât, de foarte multe ori, cumpărăm ce ne este mai la îndemână. O mare greşeală, ne spune prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetări Alimentare. Apa, la fel ca şi alimentele, se alege în funcţie de anumite criterii pe care mulţi dintre noi însă nu le cunosc. Mimi îți spune cum să cumperi cea mai bună apă de băut! Ascult-o pe Mimi! 

Apa se clasifică după conţinutul său în minerale. „Apa oligominerală (plată) conţine între 50-500 mg minerale/ litru. Apa minerală conţine între 500-1500 mg minerale/litru, iar apa medicinală, care se consumă doar cu prescripţia medicului, conţine peste 1500 mg minerale/ litru. Deci, apa plată are un conţinut redus de minerale, iar apa minerală un conţinut mult mai mare”, spune Gheorghe Mencinicopschi.

 

Ce apă minerală bem?

apa Dacă analizăm etichetele, vom observa că, prin comparaţie, unele produse sunt mai bogate în calciu, altele au un conţinut mai mare sau mai mic de magneziu, potasiu, sodiu, fier etc. Astfel, aceste ape trebuie consumate după nevoile fiecăruia. „Apa minerală conţine o cantitate foarte mică de minerale care nu acoperă necesarul zilnic al unei persoane. Însă, dacă avem carenţe de calciu, de exemplu, este indicat să consumăm apă bogată în calciu. Pe termen foarte lung, vom simţi efectele sale benefice”, explică nutriţionistul.

Apa bogată în magneziu alungă oboseala – Multe persoane care au un ritm de viaţă activ se plâng de o stare de oboseală permanentă. Acest simptom semnalează carenţa de magneziu. Deci, este indicat să consumăm apă bogată în magneziu.

Apa bogată în calciu previne osteoporoza – pentru că  alimentaţia nu ne oferă necesarul zilnic de calciu putem consuma, dacă nu suferim de nici o afecţiune, apă bogată în calciu. În timp, aceasta previne osteoporoza. Însă, există şi reversul medaliei. “O persoană care reţine în organism prea mult calciu ar trebui să se ferească să consume acest timp de apă pentru a nu avea probleme cu oasele” spune Mencinicopschi.

Bicarbonatul de sodiu, bun pentru stomac – bicarbonatul de sodiu este un antiacid, iar apele bogate în această substanţă cresc pH-ul la nivelul sistemului digestiv şi combat hiperaciditatea gastrică. În schimb, dacă  suferi de hiperaciditate gastrică, este recomandat să eviţi consumul apelor carbogazoase.

Apă carbogazoasă sau carbogazificată?

Pentru a nu mai exista confuzii: apa minerală carbogazoasă este o apă natural, care se extrage din depozitul de exploatare sub această formă, carbogazoasă. Cea carbogazificată este, de fapt o apă în care s-a adăugat o anumită cantitate de dioxid de carbon. Aceste ape nu sunt recomandate pentru că nu cunoaştem procedeul de obţinere al dioxidului de carbon, recomandă Gheorghe Mencinicopschi.

Atenţie la nitraţi!

Aple, oricât de pure ar fi, conţin nitraţi, care sunt substanţe toxice. Concentraţia nitraţilor nu trebuie să depăşească 50 miligrame/ litru. Când ajung în stomac, nitraţii se transformă în nitriţi, iar aceştia, la rândul lor, se tansformă în nitrozamine, care sunt cancerigene. Nitriţii blochează hemoglobina care nu mai transportă oxigenul la celule şi ţesuturi.

 

Directorul Institutului de Cercetari Alimentare

 

 

Prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi:

“Cumpăraţi apă îmbuteliată în sticle”

“Cea mai bună apă minerală plată sau carbogazoasă este cea ambalată la sticlă, nu la PET. Sticla trebuie să fie de culoare fumurie pentru ca lumina să nu-i degradeze substanţele. Dacă alegem apă la sticlă de plastic, trebuie să ştim că stalaţii din PET se pot transmite în apă dacă ambalajul este lăsat în soare şi lumină”, ne-a explicat directorul Institutului de Cercetări Alimentare, Gheorghe Mencinicopschi.

 

COMENTARII

Lasă un răspuns