8 alimente minune care combat stresul, anxietatea și depresia

8 alimente minune care combat stresul, anxietatea și depresia

Te simți fără vlagă și lipsită de puteri? Nu mai faci față stresului, ești agitată, anxioasă și chiar depresivă? Este foarte posibil ca organismului tău să-i lipsească exact acele vitamine, minerale și elemente nutritive care te ajută să-ți menții o stare psihică bună. Iată x alimente pe care să le consumi pentru a fi din nou cu zâmbetul pe buze!

Ai ajuns seara acasă după o zi care ți s-a părut infernală, după o zi în care toate parcă ți-au mers pe dos și nimic nu te-a mulțumit? Ești tristă, obosită, stresată și agitată? Este cazul să dai o raită prin bucătărie, să deschizi frigiderul și să iei o mică gustare. Uite ce să mănânci pentru a fi din nou energică, veselă și optimistă!

 

1. Ciocolata neagră

Consumată în cantități moderate, ciocolata neagră (peste 75% cacao) reduce stresul și îți redă buna dispoziție. Conține antioxidanți care reduc nivelul de cortizol din organism, cunoscut și sub denumirea de hormonul stresului. În urma studiilor efectuate, s-a constatat că persoanele care au consumat zilnic, timp de două săptămâni, ciocolată neagră au avut un nivel mult mai scăzut de cortizol față de cele care nu au mâncat.

ceai verde

2. Ceai verde

Dacă ești agitată și anxioasă, bea o cană cu ceai verde. Ceaiul verde te va ajuta să te calmezi, să te relaxezi și să te poți concentra mai bine. De asemenea, îți accelerează metabolismul și reduce nivelul de colesterol rău din sânge. Dacă îți vei face o obișnuință din a bea zilnic ceai verde, vei scăpa de kilogramele în plus, dar vei avea și un ten foarte luminos și plin de sănătate. Asta pentru că ceaiul verde conține o cantitate foarte mare de antioxidanți.

3. Spanac

Te simți deprimată? S-ar putea să fii doar lipsită de energie, iar organismul să se resimtă. Spanacul te va pune imediat pe picioare! Conține o mulțime de vitamine, minerale și nutrienți care ajută la creșeterea presiunii sângelui în creier. Astfel, creierul devine mult mai bine irigat și oxigenat.

peste proaspat

4. Pește

Peștele poate fi denumit, pe bună dreptate, un antidepresiv natural. Foarte bogat în acizi grași Omega 3, va ajuta organismul în producția de dopamină și serotonină – două substanțe care reglează stărea de dispoziție. În plus, Omega 3 are efecte benefice asupra tenului, texturii pielii și sănătății părului.

5. Fulgi de ovăz și fructe de pădure

Poți mânca fulgi de ovăz pe parcursul întregii zile, nu numai dimineața. Starea de anxietate și de tristețe poate fi un semn al lipsei de vitamine din organism, iar un castron cu fulgi de ovăz sau cereale integrale amestecate cu iaurt poate rezolva această problemă. Elementele nutritive care se regăsesc în fulgii de ovăz îți vor îmbunătăți starea și confortul psihic. În castronul cu cereale și iaurt poți adăga și fructe de pădure, extrem de bogate în antioxidanți, care reduc hormonul stresului – cortizolul.

Bunch of bananas6. Banane

Banana conține o sursă importantă de zaharuri naturale care îți dau energie și o stare de bine. De asemenea, în banane se regăsesc o mulțime de vitamine, minerale și elemente nutritive care te vor ajuta să-ți păstrezi buna dispoziție, reduc stresul, anxietatea și depresia.

7. Portocale

Acidul citric și vitamina C pe care îl conțin portocalele vor ajuta creierul să se oxigeneze mai bine. Portocale poți consuma cât de multe vrei, cu condiția să nu suferi de afecțiuni ale stomacului: gastrită, ulcer sau aciditate gastrică. Pentru a combate anxietatea și stresul, poți face o baie relaxantă, iar în apa din cadă toarnă câteva picături de ulei esențial de portocală.

paine cu cereale integrale

8. Consumă o cantitate mai mare de carbohidrați complecși

Persoanele care au un nivel scăzut de carbohidrați complecși în organism sunt predispuse stărilor de anxietate, tristețe, melancolie și chiar depresie. Diferența dintre carbohidrații simpli și cei cei complecși este că aceștia din urmă sunt absorbiți de organism mult mai greu, în timp ce carbohidrații simpli sunt absorbiți foarte rapid și duc la dezechilibre ale nivelului de insulină. Carbohidrații ajută organismul să producă serotonină – hormonul fericirii. Printre alimentele care conțin carbohidrați complecși se numără  pastele și pâinea din cereale integrale, orezul brun, cartofii dulci, mazăre, linte etc.

COMENTARII

Lasă un răspuns